Načini finansiranja budžetskog deficita
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio studenti.rs 26. septembar 2018. Prijavi dokument
Elektronsko poslovanje ili E-business je sistem izvršavanja svih elemenata poslovnih aktivnosti ekonomskog procesa elektronskim putem, odnosno stvaranje profita (zarade-dodatnih vrijednosti) korišćenjem se ICT tehnologijama.
Kao jedan od modela elektronskog poslovanja u ovom radu analizirat ćemo B2B model elektronskog poslovanja. B2B model e-poslovanja (Business-to-Business) se bazira na globalnoj dostupnosti interneta (nacionalno i internacionalno tržište) i niskim cijenama usluga (softver se ne kupuje već se koristi Update za klijenta). Označava vrstu elektronskog poslovanja koje je usmjereno na razmjenu roba, servisa i usluga između organizacija. Predstavlja automatizovanu razmjenu informacija između različitih organizacija:u okviru jedne kompanije, korporacije ili različitih kompanija i korporacija.
Treba napomenuti da se za sada najveći dio e-transakcija ostvaruje na relaciji B2B. Neke od uobičajenih e-transakcija obuhvataju:
• P2P (Peer to Peer mreža) omogućava internet korisnicima da dijele fajlove i računarske resurse direktno – www.gnutella.com,
• m-trgovina (mobilna trgovina) – upotreba bežičnih digitalnih uređaja za ostvarivanje transakcija na webu (Japan, Evropa-Finska),
• neposlovna e-trgovina – akademske institucije, neprofitne organizacije, religijske, socijalne institucije, vladine agencije – smanjenje troškova nabavke, povećanje kvaliteta svojih operacija,
• intraorganizaciona e-trgovina – aktivnosti unutar organizacije – prodaja proizvoda zaposlenima, online obuka,
• B2B – tehnologija se koristi za transakcije robe i novca, posredovanje u lancima nabavke, raspisivanje online tendera i slično. Stvaranje novih veza između preduzeća. B2B aplikacije omogućavaju organizacijama da izgrade nov način poslovanja. Model prodajne strane podrazumijeva da jedna kompanija elektronski prodaje mnogima (jedan-ka-mnogima), dok model kupovne strane znači da jedna organizacija (obično velika) kupuje od mnogo prodavaca (mnogi-ka jednom).
Razvoj B2B modela
Razvoj B2B modela dijeli se u tri faze:
• EDI (Electronic Data Intercharge),
• osnovni B2B e-komerc i
• e-markets (Electronic Marketplaces).
Početak B2B poslovanja vezuje se za pojavu prvih EDI sistema (elektronska razmjena podataka). Sa ulaganjima u informacione tehnologije i organizacije postižu značajan stepen automatizacije svog poslovanja, ali je njihova komunikacija sa okruženjem obavljana klasičnim putem.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.