Odlomak

Koncept proizvodnje domaćeg ajvara

1. Izvorište poslovne ideje:

Ja, Ivan Bogićević, student Visoke tehničke škole strukovnih studija u Zvečanu, na osnovu ispitivanja potreba i potražnje na domaćem tržištu, kao i iskustva stečenog u predhodnim godinama i razgovora sa starijim generacijama, odlučio sam se za proizvodnju domaćeg ajvara.

 

1.1. Izbor poslovne ideje:

Kroz razna ispitivanja domaćeg tržišta, kao i reputacije ajvara kao našeg nacionalnog brenda, odlučio sam se za proizvodnju domaćeg ajvara. Domaći ajvar će nakon spremanja biti upakovan u staklenu ambalažu (tegla) od 1 kg. Na svakoj od tegli biće zalepljena deklaracija o vrsti i poreklu robe, kao i o sastojcima samog proizvoda.

 

2. Operativno koncipiranje biznisa:

2.1. Koncipiranje obima proizvodnje:

Na osnovu ispitivanja tržišta i potražnje odlučio sam se za kupovinu 1800 kg crvene paprika, od kojih bi trebalo da dobijem 600 kg ajvara. Ta količina ajvara bi trebalo da bude proizvedena u roku od 30 dana. Kada bude gotov, proizvod ću plasirati na Kalinić pijaci u Beogradu, gde cena dostiže svoju maksimalnu vrednost na našem tržištu.

2.2. Tehnološko ispitivanje biznisa:

Kupljene paprike se prvo peru, suše, a zatim peku na šporetu. Po završenom pečenju, paprika se ljušti, pere i stavlja u pletene džakove da se ocedi. Po završenom ceđenju, paprika se melje i onda je spremna za kuvanje. Kada se skuva, potrebno je malo da se ohladi i onda se pakuje u tegle od po 1 kg.

 

 

 

2.3. Materijalno koncipiranje biznisa:

Za predviđenu proizvodnju koristiću sledeće objekte i opremu:

  •     Postojeću prostoriju površine 30 m2,
  •     Opremu za pranje, sušenje i mlevenje,
  •     Šerpu za kuvanje ajvara zapremine 30 l,
  •     Staklene tegle od po 1 kg, 600 komada,
  •     Šporet na drva, 1 komad,
  •     Bukova i hrastova drva, 3 m3,
  •     podrum za čuvanje 20 m2.

 

2.4. Organizovanje koncipiranog biznisa:

Celokupnu proizvodnju realizovaću sa svojom porodicom, sa roditeljima koji imaju dugogodišnje iskustvo u pravljenju domaćeg ajvara.

 

2.5. Registrovanje odabranog biznisa kod nadležnih institucija:

U koliko se još kroz neke provere ovaj biznis pokaže kao pozitivan i isplativ, izgradiću biznis plan, i registrovaću preduzeće u Trgovinskom sudu, Ministarstvu poljoprivrede i nabaviti sve potrebne dozvole.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari