Odlomak

 

U globalu ovaj pojam se odnosi na očekivanja, mišljenja i iskustva koja ima krajnji korisnik o nekom proizvodu ili usluzi. Važno je imati na umu da se pojam identitet bitno razlikuje od pojma brend, iako se često pominju u istom kontekstu. Međutim, identitet je zapravo ono što određena firma radi kako bi stvorila dobar brend , odnosno kako bi kupci imali što pozitivnije mišljenje o njihovom proizvodu ili usluzi.
Moglo bi se reći da je sinonim za brend reputacija, odnosno zbir svega onoga što određena firma ili pojedinci čine prilikom izgradnje identiteta proizvoda ili usluga koje plasiraju. Sam pojam brend je sastavljen iz nekoliko vrlo bitnih činilaca i to na prvom mestu identiteta samog brenda, a odmah za njim slede i : vrednost, prepoznatljivost i svest kupaca, odnosno korisnika o određenom brendu. Reputacija Brenda a se gradi. To je dug process upravo zbog faktora kao što je su kupci odnosno potrošači kod kojih se mora stvoriti dobra slika o proizvodu ili usluzi tačnije brendu koji plasiramo na tržište
Tako da reputacija iliti imidž nekog proizvoda ili usluge je slika odnosno predstava koju imamo o tom proizvodu ili usluzi. Imidž Brenda je suma svih opipljivih i neopipljivih osobina nekog brenda koje sve zajedno čine taj proizvod ili uslugu jedinstvenom na tržištu.

1.1.1 Šta čini brend?

Jedan brend prvenstveno čine misli kupaca kada se pomene odredjeno ime nekog Brenda. Tako da treba imati na umu da je najvažnije kreiarati na pravi način najpre identitet, kako bi korisnici stekli pozitivno mišljenje o proizvodima ili uslugama određene kompanije. Zato je vrlo bitno kvalitetno uraditi sve vidove prezentacije, marketinga, sa posebnim akcentom na internet marketing(kasnije , ali i ostale marketinške aktivnosti koje vode ka što pozitivnijem mišljenju, te svesti kupaca o određenom proizvodu, odnosno usluzi.
Takođe moramo razumeti da brend ne postoji u objektivnom svetu, već se brending kreira u psihologiji potrošača. Brend je ustvari doživljaj kod potrošača koji se ciljano kreira marketinškim aktivnostima.
Sastavni elementi brenda su:
• Identitet brenda što je vizuelna i verbalna manifestacija
• korporativnog, proizvodnog, uslužnog, brenda neke sredine, i individue kao brenda.*
• Vrednost brenda predstavlja meru investicija koje je organizacija uložila u brend.
• Prepoznatljivost brenda jeste akumulirana masa pozitivnih osećanja o brendu u svesti individue.
• Svest o brendu je način formiranja informacije o postojanju Brenda.
Vrednost Brenda se može graditi sa mnogim alatima počevši od instrumenata marketing miksa , pa do kulturne I društvene uloge koju brend kao takav ima I koje često nisu po kontrolom same kompanije
Brend ne može činiti samo neko interesantno ime, logo ili slogan, to su delovi vizuelnog identiteta, koji bez određene osnove kao što je npr kvalitet ne znače ništa.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari