Odlomak

1. POJAM eUPRAVE
Elektronska uprava podrazumeva primenu informaciono/komunikacionih tehnologija u javnoj upravi koja omogucava gradjanima, lokalnim upravama, poslovnim subjektima i raznim drugim institucijama pristup servisima javne uprave, a zaposlenima jednostavnije i efikasnije obavljanje poslova.
Slika 1. Vizuelni prikaz eUprave

Osnovni problemi sa kojima se susreću gradjani dok obavljaju svoje svakodnevne obaveze su guzve na šalterima, dolaženje par puta radi završavanja jednog te istog posla, posećivanje više razlicitih ustanova radi završavanja istog, radno vreme šaltera koje je ograničeno, visoki administrativni troskovi itd.
Implementacijom e-uprave se resavaju prethodno navedeni problemi, cime se omogucava efikasnija usluga prema gradjanima, doprinosenju manjih troskova, jednostavnijim obavljanjem poslova, malog broja papirologije, laksa komunikacija putem Interneta itd.
Elektronska uprava takodje omogucava suzbijanje korupcije i bolji odnos sa privrednim subjektima kao i dostupnost klijentima 24 casa dnevno. E-uprava predstavlja online servise koji su dostupni preko validnih Web stranica, ovakav vid koriscenja servisa uprave je namenjen pre svega gradjanima, ali i poslovnim subjektima i organizacijama.
2. FAZE RAZVOJA eUPRAVE
Uvoditi elektronsko poslovanje u javnu upravu, posebno ako se radi o složenim projektima, koji zahtevaju timski rad potrebno je uvesti unapred dogovorena pravila. Zato svi postupci, pravila i fundamentalne aktivnosti moraju biti jasno definisani i dati u pismenoj i ozakonjenoj formi usvojene metodologije. Proces sazrevanja inicijativa eUprave se odvija kroz četiri faze. Većina vlada počinje sa pružanjem elektronskih informacija, namijenjenih različitim ciljnim grupama. Vremenom pritisak javnosti i želja za povećanjem interne efikasnosti zahtijevaju distribuciju kompleksnijih usluga. Ovaj proces se odvija u fazama u kojima različite usluge postaju postepeno dostupne.
Razvoj eUprave možemo definisati kroz četiri kvalitativne i kvantitativne faze:
1. Faza oglasnog prostora (the bilboard stage) – U ovoj fazi se web stranice upravnih organizacija doživljavaju kao statički mehanizmi za prikaz informacija čiji su građani pasivni posmatrači.
2. Faza delimičnog pružanja usluga (the partal-servise-delivery stage) – U ovoj fazi građani mogu dobiti deo usluga putem Interneta, ali u ograničenom opsegu.
3. Faza portala (the portal stage) – U ovoj fazi se podrazumeva portal sa integrisanim uslugama kojeg odlikuje lako korišćenje i zaštita.
4. Faza intelektualne demokratije (Interactive democraty) – Ovu fazu odlikuje pružanjeusluga i brojne mere usmerene na jačanje odgovornosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari