Odlomak

Sve do pojave klasičnih oblika turizma ni u drugim granama ni delatnostima nije funkcionisalo tržište. U feudalnim odnosima, kada se nije znalo za raspoloživi dohodak i slobodno vreme, koji su indikatori razvoja turizma, i u literaturi i u praksi, se ne pojavljuju tržišni turistički odnosi, tj odnosi turističke tražnje i ponude. U punom zamahu industrijske revoluije, kada je proizvodnja omogućila viškove dohotka, pojavljuje se i pitanje kako taj dohodak raspodeliti, a naručito kod onih zaposlenih koji su imali više sredstava za dohodak od onih koja su im bila potrebna za zadovoljenje čistih egzistencijalnih potreba. Tada se osim tog viška sredstva pojavljuje i višak slobodnog vremena, koji može da se iskoristi za potrebe rekreacije, zabave i odmora. Tada nastaje i turizam kao ekonomska kategorija, a samim tim i inicijalni oblici turističkog tržišta.
Tržište se sastoji od velikog broja prodavac i kupaca različitih roba i usluga, na kome se prodaju i kupuju te robe i usluge po određenoj ceni. Zbog toga, ekspanzija tržišne filozofije je obuhvatila sve oblike roba i usluga, uključujući hranu, kuće, odeću, transport, obrazovanje, medicinsku negu i ostalo.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 16 stranica
  • Ekonomika turizma Profesor: Ljubomir Jovanović
  • Školska godina: Profesor: Ljubomir Jovanović
  • Seminarski radovi, Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
  • Srbija,  Aranđelovac,  Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu  

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari