Odlomak

1. UVOD

Ekonomski principi poslovanja su norme ili pravila u poslovnoj primjeni u poduzeću radi racionalnog ostvarivanja njegovih ekonomskih ciljeva. Osnovni cilj je sa što manjim ulaganjima postići željeni rezultat ili sa određenim ulaganjima postići što bolji rezultat.Rezultati poslovanja su direktno srazmjerni efikasnosti u poslovanju. Najvažniji principi poslovanja su: marketabilnost, produktivnost, ekonomičnost, rentabilnost, likvidnost i efikasnost.
Bilo koji ekonomski princip poslovanja poduzeća kao pravilo poslovanja vrijedi onoliko koliko to njegova primjena pokaže. To važi i za osnovni ekonomski princip reprodukcije. Njegovim sprovođenjem treba obezbjediti viši kvalitet ekonomije konkretnog poduzeća. Da bi se to postiglo neophodno je metodološki postići kontrolu primjene i sprovođenje tog principa u praksi. Shvaćen kao odnos između proizvoda, na jednoj strani i ulaganja društvenog rada na drugoj strani, ovaj osnovni princip predstavlja suvišne kompleksnu kategoriju da bi mogao efikasno da se kontroliše u primjeni. Kontrolu principa u cjelini moguće je sprovesti jedino kontrolom parcijalnih odnosa između rezultata proizvodnje, posmatranih kroz pojavne oblike proizvoda i ulaganja u reprodukciju, posmatranih kroz razne pojavne oblike društvenog rada koji se unosi u reprodukciju. Ti parcijalni principi su: marketabilnost, produktivnost, ekonomičnost, rentabilnost, likvidnost i efikasnost.
2. EKONOMSKI PRINCIPI POSLOVANJA

2.1. Podjela i značaj primjene
Poduzeće kao vremenski pravni subjekat teži što uspješnijem poslovanju. Zbog toga postavlja svoje ciljeve i preko svoje poslovne strategije, uz pomoć raspoloživih materijala i ljudskih resursa nastoji ih realizirati. Najvažniju ulogu u tom procesu imaju ekonomski principi poslovanja, te predstavljaju mjerila uspješnosti poslovanja poduzeća.
Ekonomski principi poslovanja predstavljaju pravila kojih se poduzeća moraju pridržavati. To uključuje primjenu u cjelini svih ekonomskih principa poslovanja. Na osnovu toga se postižu i energetski efekti.

PUpd = MTRŽ + PR + E+ Rtp0 + L + Ef + ∆PEF

MTRŽ – marketabilnost,
PR – produkt,
E –ekonomičnost,
Rtp0 – rentabilnost,
L– likvidnost,
Ef– efikasnost.

Šezdesetih godina isticana je produktivnost rada i ekonomičnost, a tokom sedamdesetih i rentabilnost zbog stalno prisutne inflacije, mi smo tome dodavali i likvidnost. Polazeći od orijentacije na tržišnu privredu i sve značajnije mjesto marketinga u poslovanju poduzeća, dodajemo tome marketabilnost ili tržišnost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari