Potrošačke uslužne organizacije
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio maxbbunker 30. mart 2015. Prijavi dokument
1. UVOD
Ekonomski principi poslovanja su norme ili pravila u poslovnoj primjeni u poduzeću radi racionalnog ostvarivanja njegovih ekonomskih ciljeva. Osnovni cilj je sa što manjim ulaganjima postići željeni rezultat ili sa određenim ulaganjima postići što bolji rezultat.Rezultati poslovanja su direktno srazmjerni efikasnosti u poslovanju. Najvažniji principi poslovanja su: marketabilnost, produktivnost, ekonomičnost, rentabilnost, likvidnost i efikasnost.
Bilo koji ekonomski princip poslovanja poduzeća kao pravilo poslovanja vrijedi onoliko koliko to njegova primjena pokaže. To važi i za osnovni ekonomski princip reprodukcije. Njegovim sprovođenjem treba obezbjediti viši kvalitet ekonomije konkretnog poduzeća. Da bi se to postiglo neophodno je metodološki postići kontrolu primjene i sprovođenje tog principa u praksi. Shvaćen kao odnos između proizvoda, na jednoj strani i ulaganja društvenog rada na drugoj strani, ovaj osnovni princip predstavlja suvišne kompleksnu kategoriju da bi mogao efikasno da se kontroliše u primjeni. Kontrolu principa u cjelini moguće je sprovesti jedino kontrolom parcijalnih odnosa između rezultata proizvodnje, posmatranih kroz pojavne oblike proizvoda i ulaganja u reprodukciju, posmatranih kroz razne pojavne oblike društvenog rada koji se unosi u reprodukciju. Ti parcijalni principi su: marketabilnost, produktivnost, ekonomičnost, rentabilnost, likvidnost i efikasnost.
2. EKONOMSKI PRINCIPI POSLOVANJA
2.1. Podjela i značaj primjene
Poduzeće kao vremenski pravni subjekat teži što uspješnijem poslovanju. Zbog toga postavlja svoje ciljeve i preko svoje poslovne strategije, uz pomoć raspoloživih materijala i ljudskih resursa nastoji ih realizirati. Najvažniju ulogu u tom procesu imaju ekonomski principi poslovanja, te predstavljaju mjerila uspješnosti poslovanja poduzeća.
Ekonomski principi poslovanja predstavljaju pravila kojih se poduzeća moraju pridržavati. To uključuje primjenu u cjelini svih ekonomskih principa poslovanja. Na osnovu toga se postižu i energetski efekti.
PUpd = MTRŽ + PR + E+ Rtp0 + L + Ef + ∆PEF
MTRŽ – marketabilnost,
PR – produkt,
E –ekonomičnost,
Rtp0 – rentabilnost,
L– likvidnost,
Ef– efikasnost.
Šezdesetih godina isticana je produktivnost rada i ekonomičnost, a tokom sedamdesetih i rentabilnost zbog stalno prisutne inflacije, mi smo tome dodavali i likvidnost. Polazeći od orijentacije na tržišnu privredu i sve značajnije mjesto marketinga u poslovanju poduzeća, dodajemo tome marketabilnost ili tržišnost.
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio EmilijaT 22. decembar 2024.
Objavio gujder 22. decembar 2024.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Objavio SkazY 14. januar 2025.
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.