Odlomak

UVOD
Komunikacija je jedna od najvažnijih veština globalnog lidera koja u velikoj meri determiniše njegov uspeh. Ako lider nije sposoban da komunicira sa svojim sledbenicima, tada ni najbolja strategija ili plan ništa ne vrede. Dobra komunikacija uključuje razumevanje ljudi i njihovih stilova, razumevanje kulture, dobru informisanost, razmišljanje i stvaranje ispravnih procena, održavanje sastanaka i učestvovanje u njima, obaveštavanje drugih, razumevanje načina prenošenja informacija, slanje neformalnih poruka, slušanje i pozitivan način gledanja na stvari, i dr. Efikasna međukulturna komunikacija je veoma bitna sa stanovišta rada u multikulturnom okruženju, s obzirom da se loša komunikacija najčešće dešava među ljudima iz različitih država ili različitog rasnog porekla.

Savremenu privredu i savremeno poslovanje karakteriše globalno tržište i međunarodna saradnja sa velikim kompanijama. Zbog toga je veoma bitno da se razume njihova kultura. Kultura je veoma važan element u poslovanju sa međunarodnim kompanijama. Svaki govor je potrebno prilagoditi kulturi date zemlje, a to isto važi za neverbalnu komunikaciju. Ono što je u nekoj kulturi prihvatljivo, ili pohvala, u nekoj drugoj kulturi može da bude uvreda. U nastavku rada će biti upravo reči o tome kako treba da se prilagodi neverbalna komunikacija modernism kompanijama i kompanijama koje posluju na međunarodnom tržištu.

Savremena, takozvana “digitalna” kultura, donosi sa sobom neke značajne promene u različitim sferama života, ali čini se da najveće interesovanje pobuđuju promene vezane za način komunikacije. U javnosti se postavljaju razna pitanja; od toga koliko je “zdrava” komunikacija koja se ostvaruje na ovakav način, preko toga koliko je autentična, do toga koliko je, na kraju, bezbedno komunicirati ili se na kraju čak i sresti uživo sa osobom koju ste upoznali preko Interneta.
1. ELEKTRONSKO POSLOVNO KOMUNICIRANJE

Pod poslovnom komunikacijom se podrazumeva raznmena ideja, informacija i podataka, razmena mišljenja, kao i davanje saveta i instrukcija sa ciljnim grupama korišćenjem simbola, signala ili slika i na taj način ostvarili ciljevi kompanije. Poslovna komunikacija je veoma bitna u poslovanju svakog preduzeća. Ovoj vrsti komunikacije je potrebno posvetiti posebnu pažnju. Pod poslovnom komunikacijom se podrazumeva razmen informacija i komunikacija sa poslovnim saradnicima unutar preduzeća, kao i komunikacije između kompanije i klijenta, ali se pod njom podrazumeva i komuniciranje kompanije sa poslovnim partnerima, državnom upravom.

Osnovni cilj i zadatak svakog preduzeća jeste da održi i da zadrži dobre poslovne odnose i komunikacije sa klijentima i širom javnosti. Putem dobre poslovne komunikacije, sa klijentima i javnosti se razvijaju dobri poslovni odnosi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari