Odlomak

UVOD

Elektronsko poslovanje ne predstavlja samo dodatak tradicionalnom, već  ono predstavlja revoluciju u poslovanju. Ono omogućava prevazilaženje brojnih barijera koje su postojale do sada, obezbeđuje mnogo pouzdaniju i bržu komunikaciju između poslovnih partnera i samim tim stvara uslove za bolju međusobnu kolaboraciju. Razlike između tradicionalnog i Internet poslovanja su velike. Poslovanje na Internetu je uslovljeno razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija i pripadajućih standarda, koji su omogućili unificirano povezivanje i komunikaciju između poslovnih partnera.

Nove tehnologije su sa sobom donele i brojne probleme tradicionalnim kompanijama. Mnoge kompanije koje su do tada mogle da postave relativno dugoročnu i precizno definisanu strategiju, sada su počele da se suočavaju sa veoma promenljivim okruženjem. On-line okruženje se menja tolikom brzinom da je kompanijama teško da izaberu strategiju i da je se pridržavaju.

 

 

  1. Strategija razvoja elektronskog poslovanja

 

Strategiju možemo defnisati kao skup odluka i aktivnosti usmerenih na ostvarivanje ciljeva jedne organizacije, pri čemu su njene sposobnosti i raspoloživi resursi usklađeni sa šansama i opasnostima u njenom neposrednom okruženju. Pre svega, u strategiju se ubrajaju ciljevi jedne organizacije. Odabrana strategija (ili strategije) trebalo bi da doprinese njihovom ostvarivanju.

Međutim, samo formulisanje strategija nije dovoljno za ostvarivanje definisanih ciljeva. Strategija podrazumeva i aktivnosti usmerene ka implementaciji (primeni) strategije radi ostvarivanja datih ciljeva. Drugim rečima, strategiju jedne organizacije ne čine samo stvari koje želi da radi, već sprovođenje tih stvari u delo. Konačno, prilikom formiranja strategije organizacija bi trebalo da uzme u obzir i svoje ključne interne snage (sposobnosti i resurse), kao i eksterne šanse i opasnosti. Kada se govori o mestu strategija u strukturi kompanije treba reći da su one umni proizvod menadžera ili menadžerskih timova i da se kao takve vezuju za menadžment strukturu i ubrajaju u nematerijalni potencijal kompanije.

Mesto e-business strategija u kompaniji prvenstveno zavisi od dva faktora: prvo, prirode kompanije i drugo, pozicioniranja e-poslovanja i njegovih nosilaca u kompaniji. Priroda kompanije određuje se stepenom zasnovanosti poslovanja na bazi internet tehnologija.

Prema tom kriterijumu moguće je razlikovati sledeće grupe:

  1. “dot com“ kompanije
  2. tradionalne kompanije

3.virtuelna preduzeća.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1  “Dot com” kompanije su nastale zahvaljujući razvoju Intereneta i kompjuterskih i telekomunikacionih tehnologija. Težišno svoju misiju, viziju i ciljeve zasnivaju 3 upravo na tim tehnologijama. Iz takve prirode proizilazi da su glavne strategije eposlovanja poznate još kao “dot com” strategije. Te kompanije su, na primer, provajderske, komercijalne i druge među kojima su: Yahoo, Altavista, Eunet, Amazon i druge.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari