Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio studenti.rs 01. april 2016. Prijavi dokument
UVOD
Elektronsko poslovanje ne predstavlja samo dodatak tradicionalnom, već ono predstavlja revoluciju u poslovanju. Ono omogućava prevazilaženje brojnih barijera koje su postojale do sada, obezbeđuje mnogo pouzdaniju i bržu komunikaciju između poslovnih partnera i samim tim stvara uslove za bolju međusobnu kolaboraciju. Razlike između tradicionalnog i Internet poslovanja su velike. Poslovanje na Internetu je uslovljeno razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija i pripadajućih standarda, koji su omogućili unificirano povezivanje i komunikaciju između poslovnih partnera.
Nove tehnologije su sa sobom donele i brojne probleme tradicionalnim kompanijama. Mnoge kompanije koje su do tada mogle da postave relativno dugoročnu i precizno definisanu strategiju, sada su počele da se suočavaju sa veoma promenljivim okruženjem. On-line okruženje se menja tolikom brzinom da je kompanijama teško da izaberu strategiju i da je se pridržavaju.
Strategiju možemo defnisati kao skup odluka i aktivnosti usmerenih na ostvarivanje ciljeva jedne organizacije, pri čemu su njene sposobnosti i raspoloživi resursi usklađeni sa šansama i opasnostima u njenom neposrednom okruženju. Pre svega, u strategiju se ubrajaju ciljevi jedne organizacije. Odabrana strategija (ili strategije) trebalo bi da doprinese njihovom ostvarivanju.
Međutim, samo formulisanje strategija nije dovoljno za ostvarivanje definisanih ciljeva. Strategija podrazumeva i aktivnosti usmerene ka implementaciji (primeni) strategije radi ostvarivanja datih ciljeva. Drugim rečima, strategiju jedne organizacije ne čine samo stvari koje želi da radi, već sprovođenje tih stvari u delo. Konačno, prilikom formiranja strategije organizacija bi trebalo da uzme u obzir i svoje ključne interne snage (sposobnosti i resurse), kao i eksterne šanse i opasnosti. Kada se govori o mestu strategija u strukturi kompanije treba reći da su one umni proizvod menadžera ili menadžerskih timova i da se kao takve vezuju za menadžment strukturu i ubrajaju u nematerijalni potencijal kompanije.
Mesto e-business strategija u kompaniji prvenstveno zavisi od dva faktora: prvo, prirode kompanije i drugo, pozicioniranja e-poslovanja i njegovih nosilaca u kompaniji. Priroda kompanije određuje se stepenom zasnovanosti poslovanja na bazi internet tehnologija.
Prema tom kriterijumu moguće je razlikovati sledeće grupe:
3.virtuelna preduzeća.
1.1 “Dot com” kompanije su nastale zahvaljujući razvoju Intereneta i kompjuterskih i telekomunikacionih tehnologija. Težišno svoju misiju, viziju i ciljeve zasnivaju 3 upravo na tim tehnologijama. Iz takve prirode proizilazi da su glavne strategije eposlovanja poznate još kao “dot com” strategije. Te kompanije su, na primer, provajderske, komercijalne i druge među kojima su: Yahoo, Altavista, Eunet, Amazon i druge.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.