Odlomak

Uvod
Elektronsko poslovanje, poznatije kao e-Business, mora biti definisano kao određeni trgovinski proces, baziran na automatizovanom informacionom sistemu, što se danas najčešće realizuje uz pomoć naprednih Web tenologija i sve većim brojem raspoloživih mrežnih servisa koji generalno olakšavaju sve procese koji posredno i neposredno opslužujuelektronsko poslovanje .
Metode elektronskog poslovanja omogućavaju kompanijama povezivanje njihovihinternih i eksternih sistema obrade podataka još efikasnije i fleksiilnije, u cilju većezatvorenosti u odnosima sa dobavljačima i poslovnim partnerima i mnogo boljezadovoljavanje potreba njihovih mušterija. U praksi, elektronsko poslovanje (e-Business) jemnogo više od elektronske trgovine (e-commerce). Elektronsko poslovanje stavlja akcenat na funkcijama koje se realizuju uz pomoć savremenih elektronskih dostignuća, dok je elektronska trgovina deo globalne strategije elektronskog poslovanja i teži da ostvari prihodeputem World Wide Web-a , odnosno Interneta kako bi poboljšala veze sa klijentima I partnerima u cilju povećanja efikasnosti. Elektronsko poslovanje u širem smislu reči predstavlja organizaciju poslovanja firme u mrežnom okruženju kao i organizovanje poslovne komunikacije i brigu o njima, dok se njegov uži smisao može odnositi na vođenje poslova na Internetu odnosno kupovinu I prodaju.
Američka kompanija IBM jeste kompanija koja je prva upotrebila izraz „Elektronskoposlovanje“ što je aludiralo na poslovanje koje se realizuje primenom savremene elektronsketehnologije. U to vreme ovaj izraz se odnosio samo na poslovanja u sektoru elektronike dokse danas ovaj izraz upotrebljava kada podrazumevamo obavljanje poslovnih procesa uzprimenu savremenih elektronskih tehnologija, koje su zasnovane na simbiozi telekomunikacionih i informacionih tehnologija. Savremene tehnologije omogućavaju slanje velikog broja informacija u kratkom vremenskom periodu na velike razdaljine što u stvari omogućava preduzećima da efikasnije obavljaju svoje svakodnevne zadatke i budu konkurentnija na tržištu.U dosadašnjem periodu elektronsko poslovanje doživelo je posebnuekspanziju u maloprodaji, izdavaštvu i finansijskim uslugama. Prednosti elektronskog poslovanja u odnosu na tradicionalno su značajne, vezane su za povećanje kvaliteta i za sniženje prodajnih cena, smanjenje vremena izlaska na tržište kao i realizovanje transakcija.Ono što je danas posebno popularno jeste razvoj elektronskih partnerstava, baziran na zajedničkom nastupu pojeninih firmi na elektronskom tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari