Odlomak

Osnovni cilj i najvažniji motiv poslovanja svakog preduzeća jeste uvećanje dobitka, odnosno profita. Preduslov za ostvarenje ovog cilja predstavlja dobro organizovana i uspešno vođena uloga finansija. To nije ništa drugo do obezbeđenje dovoljno prihoda za pokriće neophodnih rashoda, obezbeđenje gotovine za raspodelu vlasnicima, kao i obezbeđenje gotovine za nova ulaganja u razvoj preduzeća. Dakle, ključni zadatak finansijskog planiranja i upravLjanja jeste sagledavanje budućih tokova gotovine (izdataka i primitaka). Time se osigurava likvidnost preduzeća.
Prednost finansijskog planiranja sastoji se u tome što ono primorava rukovodeći tim da uzme u obzir i moguća odstupanja od očekivanog pravca razvoja preduzeća. To je od izuzetne važnosti za opstanak u nestabilnom savremenom poslovnom okruženju, a naročito u vreme tzv. finansijskih kriza, koje pogađaju kako međunarodno, tako i domaće tržište.
Zara je jedna od najvećih međunarodnih modnih kuća. Pripada Inditex-u, jednom od najvećih, svetskih, modnih trgovaca, sa osam brendova i preko 7800 prodavnica širom sveta. Kupac je u srcu jedinstvenog modela poslovanja, koji uključuje projektovanje, proizvodnju, distribuciju i prodaju preko široke maloprodajne mreže. Osnovana je u Španiji, 1975 godine, osnivač je Amansio Ortega. Bavi se prodajom odeće, obuće i modnih dodataka, koje su dostupne preko 6500 prodavnica u 88 država.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari