Odlomak

UVOD

Iako brzina predstavlja prvi, a ubrzanje drugi izvod, ne preporučuje se njihovo određivanje preko izvoda, jer usled šuma greška može biti velika. Može se koristi sledeća preporuka:

  • U oblasti niskih frekvencija, reda Hz, koriste se merenja pomeranja,
  • U oblasti srednjih frekvencija, do kHz, preporučuje se direktno merenje brzine,
  • U oblasti viših frekvencija, preporučuje se merenje ubrzanja.

Za merenje brzine na većem rastojanju i većih objekata (vozila), koristi se GPS. Na osnovu razlike u vremenima dolaska radio signala sa nekoliko geostacionarnih satelita određuje se trenutni položaj i brzina vozila. Za merenje brzine na manjim rastojanjima, princip merenja se zasniva na merenju pomeranja u odnosu na neku referentnu tačku, npr. indukovana ems je
srazmerna brzini promene magnetnog fluksa, odnosno brzini pomeranja magnetnog jezgra u DIT-u. Pomerenje u odnosu na jezgro se javlja usled inercijalne sile.

 

KARAKTERISTIKE AKCELEROMETARA

Viskozni prigušivač se korist za proširenje frekvencijskog opsega akcelerometra i smanjenje amplitude rezonancije. Najbitnije karakteristike:

  • Osetljivost na ref. frek. (EU – V/g pri 160 Hz)
  • Frekvencijska karakteristika u odnosu na fref.
  • Rezonantna frekvencija (često se određuje na osnovu faznog pomaka za 180°).
  • DC u normalnom pravcu na g.
  • Linearnost u radnom opsegu.
  • Max udarno (shock) ubrzanje koje ne izaziva oštećenje akcelerometra (oko 10000g).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Elektrotehnika

Više u Skripte

Komentari