Odlomak

UVOD

Opšte je poznato da ljudi veći deo života provode u organizaciji.Nebitno da li je čine dvoje ili više ljudi koji rade na strukturisani način da bi ostvarili cilj ili grupu ciljeva.
Cilj je namera za koju se organizacija trudi da je ostvari. Organizacije često imaju i više od jednog cilja jer upravo su oni fundamentalni elementi organizacije. Za ostvarivanje ciljeva neophodni su programi ili metode, tj., plan kao i sredstva neophodna za njihovu realizaciju.
Dakle, u savremenom poslovanju, jasna je neophodnost procesa planiranja, organizovanja, vođenja i kontrolisanja zadataka članova organizacije i korišćenja svih raspoloživih sredstava kako bi se postigli naznačeni ciljevi, drugim rečima, neophodan je menadžment – praksa svesnog i stalnog modelovanja organizacije.
Kako bi upravljanje bilo uspešno, neophodni su menadžeri, ljudi odgovorni za usmeravanje napora ka ostvarenju ciljeva organizacije.
Sredinom pedesetih godina 20-veka, u poslovnoj teoriji i praksi preduzeća u upotrebu ulazi nov koncept, najčesće korišćen u terminologiji menadžmenta, koncept smišljene strategije.
”Reč – strategija- grčkog je porekla (strategos) i korišćena je u vojnoj terminologiji, a doslovno znači –veština generala-.
U vojnoj terminologiji, strategija označava granu ratne vojne veštine koja se bavi primenom i upotrebom oružanih snaga kao celine na ratištu radi postizanja ratnog cilja.”
Poslovna strategija kao nauka i veština obuhvata utvrđivanje različitih puteva (načina) za ostvarivanje misije i ciljeva preduzeća, odnosno predstavlja racionalno reagovanje preduzeća, na događaje u okruženju.
Strategije daju odgovor na pitanje kako da na najrealniji i poslovno isplativ način postignemo najvažnije ciljeve. Nemaju svi ciljevi strateški značaj, ali ciljevi koji su bitni za budućnost preduzeća moraju imati strategiju za ostvarenje. Strategije upravo predstavljaju najbolje načine za postizanje postavljenih ciljeva.
Analiticki deo postupka donošenja odluka o načinima (putevima) dostizanja razvojnih ciljeva preduzeća naziva se formulisanje strategije, a proces u kome menadžeri zajednički formulišu strategiju predstavlja strategijsko planiranje.

 

 

 

1.1.    Cilj rada

Rukovođena  idejom  i  željom  da  ovom problematikom, po ko
zna koji put, skrenem pažnju na značaj i vrednost posmatrane teme, kao i strategijskog menadžmenta u celini, sa puno pažnje prilazim ovoj problematici, rukovođenja suštinom u kojoj se ogleda uspešnost i snaga menadžera i njegovog preduzeća, zasnovana, upravo na dobroj i preciznoj formulaciji strategije, kojom se ostvaruju zacrtani ciljevi, strategije koja omogućava i obezbeđuje realizaciju vizije i misije preduzeća.
Cilj ovog diplomskog rada ogleda se u teorijskom razmatranju formulisanja poslovne strategije, njenog značaja s obzirom na, razvoj, globalizaciju, ljudske resurse, promene tržišnog poslovanja, međuljudske odnose, etiku, polazeći pri tome od hipoteza:

•    Strategija za svaku poslovnu jedinicu ponaosob, smanjuje rizik od izbora pogrešne alternative
•    Ostvarenje ciljeva, misije i vizije, moguće je jedino izborom odgovarajuće i dobro osmišljene strategije
•    Uspešnost menadžera se ogleda kroz uspešnost formulisanja i primene odgovarajuće strategije

Realizacijom postavljenog cilja, pisani tekst, kroz koji je izražena moja ubeđenost, da je process planiranja, kao segment strategijskog menadžmenta, ključni faktor za uspešnost poslovanja, da je formulisanje poslovne strategije osnova za stvaranje korporativne strategije, čija uspešna realizacija omogućava dobru tržišnu poziciju preduzeću, a samim tim ga u razvojnom smislu usmerava na eventualno strateško partnerstvo na osnovu kreacije kolektivne strategije zbog potreba globalizacije i razvoja društva, skrenuću pažnju na ovu značajnu i veoma važnu funkciju strategijskog menadžmenta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari