Odlomak

Kao glavni pogon kod brodova veće nosivosti koristi se dvotaktni sporohodni dizel motor.
Kad govorimo o radu dvotaktnog dizel motora,danas na tržištu dominira motor novije generacije, sa ispušnim ventilom u glavi.
Posljednju deceniju se pojavila generacija motora sa elektronskom kontrolom ubrizgavanja goriva otvaranja ispušnog ventila i upućivanja motora bez bregastog vratila.
Tako su poznate fabrike ovih motora MAN&BW i Wartsilae-Sulzer izbacile na tržište svoje verzije.
Danas se na brodovima kao glavni pogonski uređaji uglavnom sreću dizel motori, kod kojih se teorijski termodinamički ciklus sastoji od dvije adijabate i dvije izobare. Kod dizel motora se smješa priprema u prostoru za sagorijevanje i pali se sama od sebe pod uticajem visoke temperature i pritiska koji vlada u prostoru za sagorijevanje na kraju kompresije.
Kao najekonomičniji dizel motori koji se upotrebljavaju kao pogonski uređaji na brodovima pojavljuju se dvotaktni motori sa ukrsnom glavom i prednabijanjem
„Zbog manjeg broja okretaja motora dijelovi se manje habaju, a i sporije odvijanje procesa izgaranja povećava njegovu učinkovitost“.
Za ostvarivanje istog rada, troše manje goriva od benzinskih motora
Bolje podnose opterećenje preko nominalne snage od benzinskih motora.
-Životni vek dizel motora je gotovo dva puta duži od životnog veka benzinskog motora
– Na svakom stepenu opterećenja, stepen potrošnje goriva kod dizel motora ostaje približno konstantan u odnosu na razvijenu snagu, dok se kod benzinskih motora i gasnih turbina stepen potrošnje povećava proporcinalno povećanju opterećenja i povećanju snage na izlazu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari

Click to access the login or register cheese