Odlomak

Kompanije kao što su “CPC International” i “Coca-Cola” ostvaruju preko 60 procenata
prodaje na internacionalnim tržištima. Za kompanije kao što su “Philips”, gigant elektronske
industrije i “Nestle”, švajcarski prehrambeni magnat, od kritične su važnosti internacionalna
tržišta. I uopšte, najuočljiviji trend današnjeg poslovanja je rastuća globalizacija tržišta roba i
usluga širom svijeta.Među prvim internacionalnim kompanijama najveći je broj američkih. Ipak,
danas, najveći izazov u oblastima mnogih industrijskih grana čine japanske i evropske
kompanije.

Viši stepen oslanjanja na globalne resurse za rezultat ima razvoj kompleksnih logističkih
sistema projektovanih za potrebe korišćenja prednosti koje pružaju razlike u cijenama radne
snage, proizvodnje i sirovina u različitim zemljama, kao i radi korišćenja prednosti povećane
efikasnosti internacionalnih, transportnih i komunikacijskih mreža. Proizvodnja „Dell“ računara
uslovljena je faktorima proizvodnje iz različitih zemalja. „Thompson Consumer Electronics“
proizvodi se sklapaju u zemlji koja je miljama daleko od zemlje u kojoj se proizvode inputi.
Postoji još mnogo primjera koji potvrđuju značaj komparativne prednosti faktora proizvodnje i
jedno je sigurno – sve kompanije imaju potrebu za globalnom perspektivom prilikom
strategijskog planiranja svog marketinga.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari