Odlomak

Uvod

Dobro je poznato da je danas imperativ za svako preduzece da bude uspesno na globalnom nivou. Nije dovoljno kao nekada biti uspesan u svojoj zemlji, jer se granice otvaraju i ceo svet polako postaje jedno trziste. Svako preduzece mora da pokaze da poseduje sposobnosti i znanja koja su potrebna za ovu trku. To znaci da je potreban medjunarodni marketing. Mora se razmisljati globalno, sto je vrlo kompleksno. Sve aktivnosti marketinga moraju se prilagoditi svakom trzistu na kom preduzece posluje. To znaci da treba odabrati odgovarajucu strategiju.

Ono sto izuzetno utice na poslovanje su tehnoloske promene, koje omogucavaju jacanje novih industrija. Medjutim, najjaci uticaj ima globalizacija. Pri odvijanju delatnosti preduzeca mora se voditi racuna o uticaju medjunarodnih faktora. Sve poslovne aktivnosti preduzeca na globalnom nivou postaju vrlo povezane i medjusobno zavisne. Moraju se osvajati nova trzista.

Globalni marketing znaci fokusiranje preduzeca na globalne mogucnosti. Planiranje, organizovanje i kontrola se moraju vrsiti na globalnom nivou. Ciljevi preduzeca se moraju ostvariti na svim ciljnim trzistima. Proizvode treba  prilagodjavati svim trzistima i prihvatati ideje iz svih krajeva sveta.

 

 
Globalno trziste piva

Trenutna situacija na svetskom trzistu piva mora da se posmatra kroz svetsku ekonomsku krizu. Globalni rast trzista piva opao je sa prosecnih 4.5% u periodu 2005-2008 godine na samo 0.8% u 2009 godini. Globalno gledano po glavi stanovnika potrosnja ostaje na niskom nivou od samo 28,7 litara. Ovo se poredi sa prosecnom potrosnjom po glavi stanovnika u Zapadnoj Evropi od 66 litara i 75 litara u Severnoj Americi. Medjutim vecina azijskih trzista su ostvarila impresivan rast. Kinesko trziste 7.1% u 2009. godini, a sada je skoro dvostruko vece od americkog trzista. U periodu od 2000-2009 godine trzite piva u Vijetanamu se utrostrucilo, i Vijetnam je sada rangiran kao 8. najvece trziste piva u svetu.

U proteklih 10 godina industrija piva se suocila sa ubraznim sjedinjavanjem i udruzivanjem pivara. U 2000. godini 10 najvecih kompanija cine 37% svetskog trzista. Do 2010 godine ovaj udeo je porastao na 63%. Spajanjem; Anheuser-Busch i InBev, Scottich and New Castle sa Carlsberg-om i Heinken-om, FEMSA sa Heinken-om; nastale su 4 ogromne globalne kompanije piva. 2010. godine  ove 4 komapanije proizvode oko 48% svih piva koja se potrose u svetu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari