Odlomak

UVOD

Kada se spomene pojam brenda, mnogi odmah pomisle na logo, tj. na zaštitini znak. Logo jeste mali, ali je veoma važan znak i jedan od glavnih identiteta dobre kompanije. On je jednostavno simbol koji bi potrošača momentalno trebao da asocira na prepoznatljiv brend. Definiše se kao vizuelna artikulacija vrijednosti brenda. Posebno je važan kod velikih i uspješnih kompanija koje moraju imati logo koji će odmah izazvati prepoznatljivost brenda. Dok su ambalaža i dizajn funkcije koje karakterišu svaki proizvod, zaštitni znak predstavlja grafički znak, simbol ili ikona, koji označava proizvod ili preduzeće, a može da se sastoji od slova, grafike i drugih kombinacija. Kako je ambalaža vrlo važan dio proizvoda, tako je i zaštini znak vrlo važan dio svakog preduzeća ili proizvoda koji ih razlikuje od drugih na velikom svjetskom tržištu.
Važno je istaći razliku između loga, zaštitnog znaka i slogana. Logo je, kao što smo i naveli simbol koji predstavlja firmu, dok je zaštitni znak (brend )  vizuelno rješenje koje predstavlja firmu, ali se razlikuje od loga po tome što se sastoji od grafičkih elemenata (ikona, ilustracija, fotografija, crtež, …). Slogan je obično moto firme ( upadljiva i pažljivo odabrana rečenica, riječ ili sintagma). Logo se može upotrebljavati i kao zaštitni znak, a često se upotrebljavaju i zajedno,a najčešće su propraćeni i sloganom. Kada je slogan sastavni dio vizuelnog identiteta naziva se brend slogan. Danas, pretežno, brend se sastoji od tri dijela: naziva marke (dio marke koji se može izgovoriti), znaka (sibmol) i zaštitnog znaka (zakonita registrovana oznaka koju samo može upotrebljavati vlasnik).
 

 

 
1.KORPORATIVNIIDENTITET I IMIDŽ

1.1. Korporativni identitet

Pojam korporativni identitet nastao je u 60-ih godina u Americi. Često se sagledava kao kompozicija sledećih elemenata:

  •     Vizuelni identitet (logo, boje, uniformisanost, fontovi,…)
  •     Korporativan komunikacija (slogan, odnosi sa javnošću, PR, informacije,…)
  •     Ponašanje kompanije (vrijednosti i norme koje kompanija promoviše).

Sve zajedno , korporativni identitet je lice kompanije okrenuto prema javnosti, tj. imidž koji stvara sebi u okruženju. Sadržan je u skupu osobina sa kojima se organizacija identifikuje: vizuelni (logo, boja, tipografija,…) i fizički (kulturne, moralne,…). Identitet je strateško „vlasništvo“ organizacije pomoću kojeg se ona pozicionira na tržište prema ciljnim grupama. Izražava se kroz poslovnu politiku, temeljne vrijednosti, cilj postojanja, viziju, slogan kojim komuniciraju sa potrošačima sa ciljem uspostvaljanja što boljeg imidža. Upotrebljen kao fiksni strategijski faktor koji djeluje kao simbolična jednakost, korporativni identitet pokušava se izjednačiti sa onim što organizaciju čini jedinstvenom, te pokušava prikazati njenu istoriju, filozofiju i vrijednost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari