Odlomak

 
1. UVOD

Menadžment je kontinuelan proces kojim se pokreće i usmerava poslovna aktivnost radi ostvarenja ciljeva poslovanja. Rezultat procesa upravljanja je upravljačka odluka i njeno sprovođenje u poslovnoj aktivnosti. Strategijski menadžment je koncept koji uključuje kako strategijsko palniranje tako i strategijsku akciju u situaciji kad se sredina brzo menja i rastu njeni otpori. Strategijski menadžment je način da se smanje, ako ne i eliminišu potpuno, otpori promenama koje sprečavaju produbljenje jaza između potencijala preduzeća i zahteva sredine.
U savremenim uslovima poslovanja da bi preduzeće opstalo na tržištu raslo i razvijalo se, neprestano mora da vodi bitku sa konkurencijom. Njegova jedina alternativa jeste biti konkurentan. Kriterijum uspešnosti rada menadžmenta nije u stvaranju uspešnog preduzeća, već preduzeća koje je bolje od konkurentskog. U tom nastojanju menadžment u strategijskom upravljanju preduzećem koristi brojne tehnike i strategijske alate koji mu pomažu u ostvarenju svojih ciljeva.
2. INFORMACIJE ZA STRATEGIJSKI MENADžMENT

Što se tiče informacija za strategijske odluke, informacija predstavlja sadržaj onoga što razmenjujemo sa spoljnim svetom. To su poruke iz okruženja koje smanjuju neizvesnost. Informacija je mera vrednosti za onog koji odlučuje, i imaju svoju cenu. Informacije treba da pomognu ne samo da se proceni potencijalni dobitak već i gubitak.
Informacioni sistem predstavlja mrežu informacija koja pruža potrebne, blagovremene i tačne podatke menadžmentu da donosi racionalne poslovne odluke na osnovu kojih će se preduzeti akcija. Uloga upravljačkog informacionog sistema je da pomogne da se definiše problem o kome treba doneti odluku strategijskog karaktera da se sagledaju strategijske opcije, izvrši izbor i prate i ocenjuju različita sprovođenja strategije. One su samo jedan elemenat u poslovnom odlučivanju. Profesionalni planeri i menadžeri imaju sposobnost da poboljšaju kvalitet informacija. Oni moraju da balansiraju vrednost informacija za strategijsku odluku sa troškovima njihovog pribavljanja.
Faktori od kojih zavisi stvaranje sistema informacija za strategijski menadžment su:
• veličina preduzeća,
• priroda njegove delatnosti,
• vrste,
• sadržaj
• značaj potrebnih informacija za svakog od korisnika.
Odluke strategijskih karaktera zahtevaju posebne informacije ili čak posebne sisteme informacija. Različita preduzeća traže različite informacije. Postoje tri modela praćenja događaja u sredini:
• integralni
• reguralni,
• kontinualni.
Sistem informisanja menadžmenta prošao je kroz tri etape. U prvoj se sistem zvao elektronska obrada podataka. Sa razvojem računara ušlo se u drugu etapu -upravljački sistem informisanja. Treća etapa je stvaranje sistema za podršku odluka menadžera. Sada preduzeća mogu da stvaraju velike, kompleksne i veoma moćne informacione sisteme.
Među najpoznatije alate koji se koriste u strategijskom menadžmentu ubrajamo:
 Benchmarking
 SWOT matrica
 kriva iskustva
 portfolio koncept
 PIMS
 metoda scenarija

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari