Odlomak

UVOD

Može se reći da posedovanje adekvatnih informacija postaje glavna konkurentska prednost u poslovanju na međunarodnom tržištu na početku XXI veka. Pravilno shvatanje adekvatnih informacija zahteva i odgovarajuću stručnu osposobljenost zaposlenih kadrova, čija će kompetentnost u procenjivanju potojećeg i prognoziranju budućeg stanja na tržištu rezultirati vođenjem preduzeća u poslovno najisplativijem pravcu.
Tržišne informacije stoga jesu ključni sastavni element kreiranja efikasne marketing strategije u poslovanju na domaćem, a naročito na međunarodnom tržištu, a ujedno su i neizostavni deo procesa poslovnog odlučivanja.
Poslovna vizija preduzeća, obim događaja, kratko vreme za donošenje odluka i potreba da se u svakoj situaciji donese najbolje moguće rešenje, povećavaju informacione potrebe menadžera i podstiču primenu informacionih sistema. Jedan od zadataka marketing informacionog sistema jeste da svede rizik na najmanju moguću meru pri donošenju pogrešne odluke.
Model marketing informacionog sistema predstavlja osnovu za upravljanje marketinškim aktivnostima u preduzeću. Ulazne informacije prikupljene iz eksternih i internih izvora posredstvom marketing informacionih sistema usmjeravaju se ka specifičnim nosiocima procesa odlučivanja, a zatim ugrađene u posebne marketinške aktivnosti i odluke vraćaju se nazad na tržište.
U radu će dalje biti prezentirane informacione osnove međunarodnih marketing istraživanja, sam proces međunarodnih marketing istraživanja obrađen po njegovim fazama, kao i odnos međunarodnih marketing istraživanja i međunarodnog marketing informacionog sistema. U radu su takođe priložene i brojne šeme i primeri koji bliže objašnjavaju datu temu.
1. Pojam marketing informacionog sistema

Marketing informacioni sistem se može definisati na različite načine, odnosno ima više definicija jer ga mnogi autori definišu na različite načine.
Prema Kotleru MIS je struktura međusobno povezanog kompleksa ljudi, mašina i postupaka, koja treba da osigura normalno proticanje odgovarajućih informacija, koje se sakupljaju iz internih i eksternih izvora za potrebe donošenja odluka u određenim oblastima upravljanja marketingom.
Osnovna funkcija uspostavljanja i razvoja MIS-a u preduzeću jeste da pomogne marketing menadzerima da donose bolje odluke. Dobro postavljen MIS obezbeđuje brzi odgovor na ispoljene potrebe u pogledu neophodni informacija za poslovno odlučivanje. Obezbeđuje informacije za sve vrste odluka i na svim nivoima odlučivanja u preduzeću.
Treba se voditi računa o tehničkoj mogućnosti preduzeća. Savremeni MIS ima elektronsku obradu podataka i sastoi se od hardvera, softvera, baze podataka, banke modela, postupaka i ljudi koji rade u sistemu. MIS ima svoje mogućnosti i ograničenja. Marketing infrrmacioni sistem omogućava:
• efikasnost u donošenju poslovnih odluka
• razmatranje mogućnosti
• automatizacija radno – intezivnih procesa
• efikasnost alociranja sredstava radi ostvarivanje marketing ciljeva
• pravovremena dostava informacija
• bolje rezultate, kroz bolje planiranje i kontrolu
• lakšu koordinaciju marketing funkcija sa ostalim funkcijama preduzeća

Marketing informacioni sistem ne može da:
• zameni sposobnost rasuđivanja menadzera
• da obezbedi baš sve informacije
• da bude uspešan bez upravljačke strukture
• da bude uspešan bez upravljanja podrškom
• da bude uspešan bez adekvatne odgovornosti da se upravlja potrebama

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari