Odlomak

1. UVOD

Implemetnacija ideje ili projekta u određenoj sredini zahteva prethodnoispitivanje i istraživanje mogućnosti i posledice primene. Ukoliko je u pitanju ideja koja se primenjuje na zajednicu (skup ljudi) potrebno je istražiti njihove potrebe, mogućnosti reakcije i sposobnost prilagođavanja novitetima.Najbolji način za ispitivanje zajednice i istraživanje njihovih potreba je anketiranje.
Anketa ili upitnik je najčešće korišćena metoda ispitivanja građana o socijalnim potrebama i problemima. Ona predstavlja najdirektnije sredstvo za prikupljanje podataka o nekim karakteristikama ispitivanih, o karakteru, izraženosti i mogućnostima zadovoljavanja njihovih potreba, itd. Osnovna slabost ankete je što je ona skuplja od drugih metoda, traži dobru organizaciju i formulaciju upitnika i uzorka, dok postoji rizik neobjektivnog iznošenja podataka ili stavova i odbijanje potencijalnih ispitanika da učestvuju u anketiranju .

2. ŠTA JE ISTRAŽIVANJE POTREBA ZAJEDNICE?

Istraživanje potreba zajednice je način ispitivanja grupe ili članova zajednicešta je to što oni vide kao najvažnije potrebe te grupe ili zajednice. Od rezultata ankete zavise buduće akcije. Generalno, potrebe koje su ocenjene najvažnijima su one na koje se treba fokusirati.
Istraživanje može da traje u zavisnosti od resursa (vreme, novac, ljudi) i može imati mnogo različitih oblika. Može biti neformalno raspitivanje među ljudima koje poznajemo u toj zajednici – poštar, kolega ili radnik na pumpi. Ili može biti u obliku profesionalno pisane ankete koja se šalje na stotine ljudi. Generalno, međutim, istraživanje potreba zajednice putem ankete ima određene karakteristike:
• Postoji unapred osmišljen skup pitanja na koja je potrebno odgovoriti;
• Postoji prethodno utvrđen uzorak broja i vrste ljudi koji odgovaraju na izabrana pitanja;
• Može se izvršiti lično intervjuom, telefonom, ili pismenim odgovorima (npr, anketa putem pošte);
• Rezultati ankete serazvrstavaju, sumiraju, analiziraju,razlažu, i (poslednje, ali ne i najmanje bitno) primenjuju.

3. ŠTA JE POTREBA?

U većini anketa istraživanja potreba zajednice, potreba znači nešto što se posebno odnosi na određenu grupu ili zajednicu. To nije uobičajena potreba, kao što je potreba za hranom ili naklonošću. Ali to je više od individualne potrebe, kao što je potreba za novim kaučom za dnevnu sobu, ili potreba za odmorom. To mogu biti istinske potrebe pojedinca, ali to nisu generalno vrste potreba koje se procenjuju u anketamaistraživanja potreba zajednice. U nekim slučajevima mogu biti potrebe pojedinca koje se odnose na zajednicu (invalidske rampe u kraju, potreba za dečijim igralištima, igraonicama, i slično).
Umesto toga, anketu je potrebno fokusirati na potrebe koje se tiču posmatrane zajednice ili grupe. To može uključivati stotine mogućnosti, počevši od smeća na ulicama do vandalizma ili od iseljenja prodavnice iz centra do etničkih ili rasnih sukoba. Ovo su primeri koje mogu biti ključni problemiili pitanja istraživanja u posmatranoj grupi ili zajednici.
Napomena: Neki ankete mogu biti veoma opširne, i uključuju pitanja o svim vrstama potreba. Druge su usko orjentisane, ali se ograničavaju na jednu ili dve potrebe o kojima se može mnogo saznati. Obe vrste ankete su česte i korisne, a vrstu koji ćemo korstiti biramo u zavisnosti od toga šta želimo da saznamo ili postignemo.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari