Odlomak

1.UVOD :

Predmet ovog seminarskog rada je upoznavanje sa suštinom i prednostima intermodalne tovarne jedinice, novi tehničko-tehnoloških rješenja koji omogućuju ovaj koncept, kao i faktorima koji utiču na domene učešća pojedinih vidova u intermodalnim transportnim lancima.
Osnovna filozofija tehnologije konbiniranog transporta zasniva se na zajedničkim interesima sudionika u transportnom lancu koji se realizira zahvaljujući kompatibilnosti transpornih sredstava i korištenju odgovarajuće standardizirane intermodalne teretne jedinice.
Tradicionalno “takmičenje” između različitih vidova transporta ima za poslijedicu saobraćajni sistem koji je segmentiran-podjeljen i neintegrisan. Svaki od vidova saobraćaja nastoji da iskoristi sopstvene prednosti u kategorijama troškova, usluga, pouzdanosti I sigurnosti, a često u suprotnosti sa njegovim eksplotaciono tehničkim odlikama.
Nerijetko je slučaj da se transportni zahtjevi koji odgovaraju jednom vidu prevoza (npr.masovni prevoz tereta željenicom) realizuju drugim vidom (drumski prevoz). Dodatno, učesnici različitih vidova saobraćaja svoju konkurenciju posmatraju sa sumnjom i nepovjerenjem ,što rezlutuje nedovoljnom saradnjom vidova prevoza u toku jednog transportnog lanca.
Intermodalna tovarna jedinica je sastavljena od više manjih jedinica povezanih u jednu cjelinu, sa odgovarajućim dimenzijama, pri čemu se ona tokom transporta ne mjenja. Zajednička osnova svih ovih stavova i tehničkih rješenja jeste omogućavanje što lakše promjene prevoznog sredstva, odnosno što lakši prelazak sa jedne na drugu vrsu prevoznih puteva.
U teretnom saobraćaju, to znači olakšavanje pretovara. Utovar i istovar sastavni su djelovi prevoznog procesa od kad on postoji. Pri promjeni vrste puta ili karakteristika zahtjeva za prevozom potrebno je izvršiti i pretovar sa jednog na drugo prevozno sredstvo.Unaprjeđenje kako u smislu svatanja pretovara kao sastavnog djela procesa prevoženja, tako i u smislu razvoja tehnike i tehnologije koja olakšava pretovar dalo je podrstek razvoju integrisanog saobraćajnog sistema.
Integrisani saobraćajni sistem podrazumjeva iskorištenje prednosti svih vidova transporta (eng.transportation modes) u toku transportnog lanca konceptom intermodalnosti, odnosno intermodalnog transporta.

S obzirom da je saradnja vidova prevoza u istom transportnom lancu usko vezan za tehnologiju pretovara, pojava i razvoj intermodalnosti se vezuje za nastavak i razvoj kontenerskog transporta.
Intermodalni transport je često spominjan među najvažnijim prioritetima za razvijanje evropskog trasportnog sustava u održivom smjeru.
Povečanjem poreza, cjene goriva, problema zagušenosti prometnica i klijanjem svijesti o okolišu među organizatorima transporta takođe se industrija cestovnog prijevoza zainteresirala za intermodalni transport. Intermodalni transport poduzeća morat će se posvetiti uvođenjem logističkih procesa zbog svoje konkuretnosti na tržištu, koji će moći temeljiti jedino na smanjenim cjenama.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari