Odlomak

UVOD
Kanali distribucije, integralni deo strateškog marketinga, ključ su uspeha za osiguravajuće kompanije koje žele da ostanu na tržištu osiguranja u budućnosti. Sa promenom tržišnog okruženja efikasnost i efektivnost kanala distribucije postaju kritične tačke i za već postojeća i za nova tržišta osiguranja. Osiguravajuće kompanije i osiguranje kao delatnost obično pokazuju konzervativnost i oprez u promenama strategije i načina rada, ali pritisak okoline koja se sve brže menjala uticao je i na njih.
U prethodnih nekoliko godina postalo je očigledno da se industrija finansijskih usluga oblikuje po osnovu malog broja dobro definisanih spoljašnjih pokretača promena, pre svega rastućom konsolidacijom i globalizacijom, tekućim socioekonomskim i političkim promenama, promeni potrošačevog stava i ponašanja prilikom kupovine, brzog razvoja tehnologije i širenja, rasta distributivnih modela.

KANALI DISTRIBUCIJE U OSIGURANJU
Svet isporuke osiguravajućih proizvoda se takođe dramatično promenio u nekoliko prethodnih godina vođen demografskim promenama, stavovima potrošača, razvojem tehnologije i pravnom regulativom. Ti trendovi menjaju i proizvod i uslugu koju posrednici mogu da pruže, menjaju se i potrebe i želje potrošača kada su u pitanju i proizvod i usluga, putevi kojim posrednik može da isporuči tu uslugu korisniku i način na koji korisnik opaža taj proizvod i kanal isporuke.
Tradicinalni pogled na posao osiguravača kao snabdevača sa kompletno ugrađenom uslugom je zastareo. Funkcije kao što su distribucija proizvoda, sam proizvod osiguranja i nošenje rizika, administracija, i upravljanje fondovima se ubrzano razdvajaju.
Tipičan oblik osiguravajuće kompanije koja nudi osiguranje kao proizvod nije više klasično osiguravajuće društvo sa velikom organizacijom, velikim brojem zaposlenih i fizičkih lokacija na kojima su oni smešteni. Osiguranje se seli od tradicionalne mreže prodaje u kući, tradicionalnih proizvoda sa malo tehnologije, na prodaju osiguranja koje u sebi sadrži kompletnu finansijsku uslugu u i kojoj je komponenta tehnologije snažno ugrađena.
Uspešne osiguravajuće kompanije izuzetno brzo reaguju kako bi prilagodile svoju distributivnu mrežu. Zahtevi za prilagođavanjem stižu sa strane kupaca usluga osiguranja, koji su bolje informisani i zahtevniji kada su u pitanju beneficije i prihodi koje ostvaruju putem osiguranja. Takođe, zakonska regulativa koja prati ova osiguranja postaje sve fleksibilnija i podstiče inovativna rešenja tipa integracija osiguravača sa finansijskim i nefinansijskim institucijama.
Konkurencija na ovom tržištu osiguranja postaje sve neumoljivija i sve brojnija. Ponuđači proizvoda osiguranja nisu više samo osiguravajuće kompanije. Osim osiguravajućih kompanija ovo osiguranje je dostupno zainteresovanom klijentu i posredstvom banaka, investicionih fondova, brokera, lanaca hiper i supermarketa ili proizvođača automobila.

1.    Podela kanala distribucije
Distribucija ili marketing kanali distribucije mogu biti definisani i kao mreža organizacija i institucija koje u kombinaciji obavljaju sve zahtevane funkcije da bi povezali proizvođače sa kupcima i da bi postigli marketinški zadatak.
Za osiguravajuće proizvode kanali distribucije postoje da bi kompletirali i/ili olakšali transakciju između osiguravača i potrošača. U toj ulozi kanali distribucije pružaju informacije o proizvodu i procesima za moguće/potencijalne i sadašnje/postojeće korisnike usluga, proizvoda osiguranja, kao i uzajamno servisne opcije npr. održavanje i negovanje kontakata i informacije/dosije o štetama za postojeće korisnike.
Različita očekivanja korisnika usluga osiguranja kada je u pitanju ili sam proizvod ili kvalitet, način na koji se usluga distribuira mogu da objasne zašto zajedno egzistiraju različiti kanali distribucije. Logično je da segment potrošača koji organizacija želi da osvoji treba da utiče na dizajn uslužnog sistema organizacije ali da bi se našao optimalano dizajniran sistem usluga treba naći odgovore na sledeća pitanja:
•    Koji proizvodi i usluge će se nuditi ?
•    Koja podgrupa organizacijskih proizvoda i usluga treba da budu dostupne različitim segmentima potrošača ?
•    Koji kanal treba da izvrši neophodnu uslugu za svaki od različitih segmenata kupaca ?
•    Kako optimalno raspodeliti resurse različitim kanalima ?
•    Kako dostići operativnu efikasnost i efektivnost ?
•    Kako najefikasnije iskoristiti informacione tehnologije za izvođenje uslužnih operacija.
Teorija i praksa poznaju više načina distribucije osiguranja. Jedna od podela je na direktne i indirektne kanale distribucije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari