Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio studenti.rs 18. septembar 2019. Prijavi dokument
Kontrola je zadatak svakog menadžera. To je poslednja upravljačka funkcija koja se sastoji u mjerenju i ispravljanju dijelova s ciljem osiguranja ispunjenja ciljeva poduzeća i njima pripadajućih planova. Kontrola se može definirati kao proces kojim se omogućava da stvarne aktivnosti odgovaraju planiranim aktivnostima. Zadatak kontrole jeste da omogući racionalno ponašanje i funkcioniranje poduzeća. Ulogu kontrole treba shvatiti, prije svega, kao proces koji potiče, a ne ograničava aktivnost poduzeća. U nastavku ćemo bolje objasniti kontrolu i njene tehnike pomoću kojih menadžer vidjeti da li je na najbolji mogući način vodio koordinaciju u organizaciji.
Kontrola kvaliteta proizvoda u industriji ima svoju genezu. U početku se kontrola kvaliteta oslanjala na iskustvo i rezultirala je iz subjektivnih ocena koje su davane prilikom pregleda proizvoda. Greške se nisu primarno otklanjale, već se vršila selekcija proizvoda na “dobre” i proizvode koji se mogu “doraditi”, u odnosu na loše proizvode. To je vodilo čestim nesporazumima na relaciji proizvođač – potrošač, a istovremeno je uticalo i na ugled proizvođača na tržištu. Moderna kontrola proizvodnje u industriji, ne samo da diferencira i vrši selekciju dobrih i loših proizvoda (komada), već i vrši njihovu klasifikaciju prema stepenu kvaliteta izrade, i to kritički, na najvažnijim punktovima proizvodnje (kontrolnim tačkama), te na temelju analize dotadašnjeg stanja proizvodnje, donosi zaključke o kvalitetu proizvodnje i njenom programiranju za ubuduće. Na taj način, sprovedena kontrola kvaliteta ne predstavlja samo suštu registraciju post festum stanja, već insistira na integralnom kontrolisanju, tj. kontrolisanju svih faza proizvodnje. Dakle, od ulaska elmenata proizvodnje u proizvodni proces, do stvaranja novog proizvoda, operativno se kontrolišu sve faze tog procesa. To omogućava da se u svakom trenutku može uticati na poboljšanje ili na obustavljanje procesa proizvodnje, čime se kontrola kvaliteta pojavljuje kao operativna aktivnost, prvenstveno usmerena na poboljšanje poslovnog procesa, a ne kao aktivnost koja samo “evidentira” postojeće stanje.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.