Odlomak

UVOD

Kvalitet predstavlja zadovoljstvo kupaca proizvoda ondosno korisnika usluga. Od zadovoljstva kupca/korisnika sve polazi. Kupac/korisnik  je onaj ko odlučuje što je kvalitet. U kvalitetu se teži stalnom poboljšanju i unapređenju. Kvalitet nekog proizvoda ili usluge određuje odnos želja i potreba korisnika i njihove realizacije od proizvođača.

 

 

 

1.  BEZBEDNOST POŠILJAKA

Stepen bezbednost poštanskih pošiljaka podrazumeva:

  •     Broj izgubljenih, orobljenih i oštećenih pošiljaka
  •     Broj reklamacija i predmeta reklamacija
  •     Vreme obrade reklamacija
  •     Isplaćene naknade  štete

 

 

 

 

2. PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA I OPERATORA

Korisnik poštanskih usluga je primalac ili pošiljalac poštanske pošiljke.
Poštanski operator je dužan da kvalitetno i na propisan način obavlja poštanske usluge, a minimalne standarde kvaliteta utvrđuje Republička agencija za poštanske usluge. Prava korisnika poštanskih usluga definisana su Zakonom o poštanskim uslugama i drugim domaćim i međunarodnim aktima koji regulišu uslove za obavljanje poštanskih usluga.
Ako pošiljalac ili ovlašćeno lice smatra da poštanska pošiljka nije uručena primaocu ili da mu je uručena sa zakašnjenjem, može poštanskom operatoru da podnese reklamaciju u roku od šest meseci od dana predaje pošiljke.
Poštanski operator je dužan da poštanske pošiljke iz domena univerzalne poštanske usluge prenese i uruči primaocima u rokovima ne dužim od:
1) dva radna dana na užem dostavnom području jedinice poštanske mreže
2) tri radna dana na širem dostavnom području jedinice poštanske mreže
3) sedam radnih dana na najširem dostavnom području jedinice poštanske mreže
Rokovi se računaju počev od narednog radnog dana od dana prijema poštanske pošiljke. Rokove prenosa i uručenja poštanskih pošiljaka van domena univerzalne poštanske usluge određuje poštanski operator posebnim uslovima za obavljanje poštanskih usluga.
Poštanski operator je dužan da kvalitetno i na propisan način obavlja poštanske usluge. U slučaju gubitka ili oštećenja sadržine registrovane pošiljke ili umanjenja njene sadržine ili prekoračenja roka za prenos i uručenje registrovane pošiljke, poštanski operator odgovara u granicama utvrđenim zakonom i posebnim uslovima za obavljanje poštanskih usluga.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari