Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio kejt11 10. maj 2014. Prijavi dokument
UVOD
Lean koncept proizvodnje naglašava minimiziranje količine resursa koji se koriste u raznim aktivnostima kompanije i uključuje identifikovanje i eliminisanje aktivnosti koje ne doprinose vrednosti proizvoda. Filozofija lean proizvodnje uključuje principe i praksu smanjivanja troškova kroz uklanjanje “rasipanja” i kroz pojednostavljenje svih aktivnosti kompanije. Postoji sedam vrsta tradicionalnih rasipanja u aktivnostima kompanije i više od desetak alata za njihovo uklanjanje. U postizanju filozofije lean proizvodnje pet je glavnih koraka koji označavaju životni ciklus racionalne proizvodnje. Lean proizvodnja i filozofija racionalnog poslovanja omogućava kompanijama da budu bolje, brže, njihovi proizvodi i/ili usluge jeftinije, a one same privlačnije kupcima.
LEAN je inače reč izvornog japanskog stručnog slenga. Kao imenica koristi se za samu metodu, dok se takođe koristi i kao atribut, u smislu koliko je nešto LEAN. LEAN nije skraćenica i nema relaciju sa engleskim terminom lean (oslonac, osloniti se).
Za LEAN je teško dati preciznu definiciju, ali se sa malom rezervom, može reći da je u pitanju efektni način za sofisticirano podešavanje proizvodnih procesa u širem smislu reči, sa visokom pouzdanošću kvaliteta i rokova uz smanjivanje troškova
1. LEAN PROIZVODNJA
Pojam racionalno (lean) prvi put je predstavljen u članku Johna Krafcika koji je objavljen u “Sloan Management Review”-u 1988. godine, na osnovu petogodišnje studije 90 fabrika automobila u 17 zemalja sveta. No, koreni lean-a ili neprekidnog unapređenja procesa (continuous process improvement – CPI), sežu dalje u prošlost. Lean ne može biti postignut u razdoblju od nekoliko dana ili nekoliko meseci. To je neprekidan proces. Lean razmišljanje zahtijeva viziju, stalnost i postojanost. Lean pristup beleži dobre rezultate time potvrđujući da je to uspešan pristup u organizacijama širom sveta.
1.1. Šta čini lean proizvodnju?
Prema APICS Dictionary, suština lean proizvodnje je naglašavanje minimiziranja količine korištenih resursa (uključujući i vreme u raznim aktivnostima poduzeća). To uključuje identifikaciju i uklanjanje aktivnosti koje ne donose vrednost u razvoju, proizvodnji, u lancu za upravljanje nabavkom i komunikaciji s’ potrošačima. Lean proizvođači imaju timove zaposlenih s’ više veština na svim nivoima kompanije te koriste visoko fleksibilne i sve više automatizovane mašine kako bi proizveli velike količine proizvoda s’ potencijalno velikim varijacijama. “Lean” filozofija postavlja principe i praksu smanjivanja troškova kroz uklanjanje otpada i kroz pojednostavljenje svih proizvodnih i potpornih procesa. Ono što se uopšteno naziva lean proizvodnjom danas je poboljšani Toyota proizvodni system (Toyota Production System – TPS ), koji je kreirao Taiichi Ohno i koji je zaživeo tokom 1950-tih. Uslovi koji su doveli do razvoja ovog sistema proizvodnje pojavili su se nakon završetka Drugog Svetskog rata, kada su se japanski proizvođači automobila suočili s ozbiljnom konkurencijom američkih proizvođača. Toyota Motor Corporation dolazi do zaključka je da je jedini način za opstanak bio da ponude japanskim (i svetskim) potrošačima samo jednu stvar koju američki proizvođači u to vreme nisu mogli ponuditi – varijacije proizvoda – a u isto vreme održati kvalitet i postići kratak rok isporuke i što je moguće niže troškove. Toyota, suočena sa velikom konkurencijom po pitanju kvaliteta i cene, tržišnom prilikom za povećanim brojem varijacija proizvoda, limitiranim proizvodnim resursima i sirovina, morala je kreirati radikalni novi način proizvodnje u cilju opstanka. Rezultat je bio gore spomenuti TPS, koji je metodski eliminisao svaki vid rasipanja u procesu proizvodnje i ostao usredotočen na zadovoljavanje potražnje kupaca. Ovaj je pristup revolucionirao proizvodnju automobila sa sledećim metodama kaizen , poka-yoke , kanban dopunama i isporukama kao inovacijama na linijama za sklapanje koje su sada osnova gotovo svake fabrike automobila širom sveta.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.