Odlomak

UVOD
Istorijski tok nam ukazuje da je marketing začet onog momenta kada su ljudi prvi put nešto razmenili.Tako možemo reći da je razmena suštinski koncept na kom se zasniva marketing. P.Kotler u svojim izlaganjima,između ostalog ističe da je marketing istovremeno umetnost i nauka,kao i da dobar marketing nije slučajan,već je rezultat pažljivog planiranja i realizacije. Planiranje,primarna faza procesa upravljanja marketing aktivnosti preduzeća.Planiranje je takva faza procesa upravljanja u kojoj se donose odluke o ciljevima, politikama,planovima i strategijama marketing aktivnosti preduzeća.Kako bi planirane marketing aktivnosti bile uspešno realizovane,preduzeće treba pri procesu planiranja da sagleda i mogućnost postojanja rizika i neizvesnosti u uslovima razvoja privrede.Zato se planske odluke donose na osnovu relevantnih informacija.Prikupljene informacije koje daje marketing informacioni sistem,preduzeću treba da omoguće lakše i sigurnije planiranje i donošenje adekvatnih odluka.Planiranje u principu omogućava da se preduzeće zaštiti od nepredviđenih događaja i da na vreme i ispravno reaguje u slučaju promene tržišnih uslova. S obzirom da je planiranje kontinuelan proces,što podrazumeva da čim se jedan plan donese i sprovede,mora se doneti novi,to povlači i činjenicu da je planiranje ujedno i dinamički proces tj.aktivnost koja se neprekidno ponavlja.Samim tim,planiranje ne može biti statičko jer se ono mora prilagođavati promenama na tržištu i uslovima privređivanja.Planiranje je kolektivan posao jer obuhvata sektore marketinga,koji svojim organizovanjem,kontrolom i upravljanjem,doprinose efikasnom ostvarivanju ciljeva,politika,planova i strategija ma-rketing aktivnosti.”Plan marketing aktivnosti se donosi da uskladi ciljeve i sredstva za njihovo ostvarivanje i služi kao neposredno rukovodstvo za akciju,odgovarajući na pitanja:šta,ko,gde, kada i kako da uradi u određenom vremenskom periodu.”1Planiranje mora biti integrisano u plansku aktivnost čitavog preduzeća.Uočavanje pozicija potrošača na tržištu,zadovoljenje njihovih potreba i uvođenje novih uspešnih proizvoda i usluga,omogućava ne samo uspeh,već i opstanak preduzeća.”Činjenica da je tržište polazna osnova zahteva da se marketing integriše u svaku fazu poslovanja i da praktično planiranje otpočne sa izradom plana marketing aktivnosti.
Marketing plan je orjentisan na kupce i konkurenciju.Sadržaj plana marketing aktivnosti nam ukazuje na to kako preduzeće planira da ispuni svoje marketing ciljeve,odnosno koje su to taktičke smernice i finansijske alokacije.

1.Marketing plan

Marketing plan je jedan od najvažnijih delova biznis plana. Marketing plan se usredsređuje na potrošače i moguće načine da se najbolje zadovolje njihove želje i potrebe. Marketing plan je plan svih marketinških aktivnosti u procesu stvaranja i isporuke potrošačima željenih prizvoda i usluga. U tom smislu, marketing planom se analiziraju i planiraju sve aktivnosti pridobijanja (osvajanja) novih i zadržavanja postojećih kupaca ili klijenata preduzeća. Marketing plan u biznis planu treba da ostvari sledeće ciljeve: utvrdi potrebe potrošača, što se postiže istraživanjem tržišta, odredi ciljna tržišta na kojima će preduzeće da posluje, utvrdi konkurentske prednosti preduzeća i na tim prednostima definiše tržišnu (marketing) strategiju, pomogne u izboru optimalne kombinacije karakteristika prizvoda, cena, kanala distribucije i promocije (marketing mix) kako bi preduzeće odgovorilo potrebama i željama kupaca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari