Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio stsv1005 22. maj 2015. Prijavi dokument
UVOD
Usluga je svaka radnja koju jedna strana može ponuditi drugoj. Obicno je neopipljiva i ne rezultira vlasništvom bilo cega. Njena proizvodnja može i ne mora biti vezana za fizicki proizvod. Ona ukljucuje delo, izvodjenje ili napor koji se ne mogu fizicki posedovati.
S obzirom da je usluga za razliku od materijalnog proizvoda neopipljiva i prolazna, marketing usluga ima mnogo teži zadatak od onog koji ima u slucaju marketinga proizvoda.
Od završetka drugog svetskog rata pa do danas, kao rezultat raznih okolnosti (rast životnog standarda, jacanje konkurentske borbe za tržišni udeo, razvoj industrije u zemljama), znacaj usluga sve više raste.
Savremene privrede, a pogotovo ekonomije trzisno razvijenih zemalja sve vise postaju usluzne ekonomije. Prelazak iz industrijskog u postindustrijsko drustvo u znacajnoj meri je promenio prirodu i strukturu agregatne ponude, u kojoj sve vise mesta zauzimaju usluge u odnosu na nekada dominantnu ponudu fizicki opipljivih, odnosno materijalnih proizvoda. Osim toga, i ponuda velikog broja materijalnih proizvoda predstavljaju integraciju proizvoda i usluga u jedinstvenu i originalnu ponudu, kojom se zadovoljavaju potrebe drugih ponudjaca, ali i krajnih potrosaca.
Marketing usluga i vrednost za potrošača
Tradicionalni marketing omogučuje ostvarivanje dobrih rezultata u privredama karakterističnim po nedovoljnoj ponudi određenih usluga. Međutim u privredama koje su prepznatljive po bogatoji širokoj ponudi usluga tradicionalan marketing ne osigurava uspeh u uslužnom poslovanju.
Kada ponuda usluga uveliko nadmašuje tražnju za njima, uslužna kompanija treba da se fokusira na mikrotržišta, koja se razlikuju po specifičnim željama, očekivanjima i percepcijama potrošača, odnosno njihovim kriterijumima odlučivanjima o kupovini određene usluge. Marketing orijentacija savremenih usluznih kompanija zahteva njihovo usmeravanje na kreiranje i isporučivanje ponude I usluga precizno definisano ciljnom tržištu.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.