Odlomak

UVOD

Usluga je svaka radnja koju jedna strana može ponuditi drugoj. Obicno je neopipljiva i ne rezultira vlasništvom bilo cega. Njena proizvodnja može i ne mora biti vezana za fizicki proizvod. Ona ukljucuje delo, izvodjenje ili napor koji se ne mogu fizicki posedovati.
S obzirom da je usluga za razliku od materijalnog proizvoda neopipljiva i prolazna, marketing usluga ima mnogo teži zadatak od onog koji ima u slucaju marketinga proizvoda.
Od završetka drugog svetskog rata pa do danas, kao rezultat raznih okolnosti (rast životnog standarda, jacanje konkurentske borbe za tržišni udeo, razvoj industrije u zemljama), znacaj usluga sve više raste.
Savremene privrede, a pogotovo ekonomije trzisno razvijenih zemalja sve vise postaju usluzne ekonomije. Prelazak iz industrijskog u postindustrijsko drustvo u znacajnoj meri je promenio prirodu i strukturu agregatne ponude, u kojoj sve vise mesta zauzimaju usluge u odnosu na nekada dominantnu ponudu fizicki opipljivih, odnosno materijalnih proizvoda. Osim toga, i ponuda velikog broja materijalnih proizvoda predstavljaju integraciju proizvoda i usluga u jedinstvenu i originalnu ponudu, kojom se zadovoljavaju potrebe drugih ponudjaca, ali i krajnih potrosaca.

Marketing usluga i vrednost za potrošača

Tradicionalni marketing omogučuje ostvarivanje dobrih rezultata u privredama karakterističnim po nedovoljnoj ponudi određenih usluga. Međutim u privredama koje su prepznatljive po bogatoji širokoj ponudi usluga tradicionalan marketing ne osigurava uspeh u uslužnom poslovanju.
Kada ponuda usluga uveliko nadmašuje tražnju za njima, uslužna kompanija treba da se fokusira na mikrotržišta, koja se razlikuju po specifičnim željama, očekivanjima i percepcijama potrošača, odnosno njihovim kriterijumima odlučivanjima o kupovini određene usluge. Marketing orijentacija savremenih usluznih kompanija zahteva njihovo usmeravanje na kreiranje i isporučivanje ponude I usluga precizno definisano ciljnom tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari