Ispitivanje karakteristika tkanina za specijalne namjene
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Lili7 29. novembar 2013. Prijavi dokument
Međunarodni marketing
1. Medjunarodni Marketing je sprovodjenje poslovnih aktivnosti koje usmeravaju tok proizvoda I usluga ka potrosacima korisncimavise od jedne zemlje
2. Kod globalne strategije bitan je : primena globalne strategije, ali I prilagodjavanje lokalnim trzistima
3. Medjunarodne-globalne orijentacije menadzmenta (poznate kao EPRG okvir) su: ETNOCENTRICNA, POLICENTRICNA, REGIOCENTRICNA, GEOCENTRICNA
4. Podsticajne snage globalnog marketinga su (navedite minimalno 5) : 1. ekonomija obima, 2. ime marke, 3. pristup jeftinim resursima, 4. subvencije, 5. izbegavanje trgovinskih barijera, 6. pristup nacionalnim podsticajima
5. Ogranicavajuce snage globalnog marketinga su: Menadzment miopija, organizaciona I nacionalna kultura
6. Svetska Banka je razvila system klasifikacije zemalja, prema nivou ekonomskog razvoja koristeci kao osnovu:
INFLACIJU, BRUTO NACIONALNI DOHODAK, BROJ STANOVNIKA.
7. Karakteristike zemalja sa niskim dohotkom (prema klasifikaciji Svetske Banke) su: ogranicena industrijalizacija I visok procenat stanovnistva angazovanog u Poljoprivredi I proizvodnji osnovnih poljoprivrednih proizvodaza zivot, visoka stopa Nataliteta, niska stopa pismenosti, veliko oslanjanje na inostranu pomoc, politicka nestabilnost I nemiri.
8. Karakteristike zemanja sa srednje-nizim dohotkom (prema Svetkoj Banci) su: glavna konkurentna prednost ovih zemalja je u zrelim standardizovanim, radon –intezivnim industrijama, osnovni marketing koncepti se mogu primeniti tako da se dizajniraju proizvodi koji odgovaraju potrebamai prihodimana trzistima manje razvijenih zemalja.
9. Karakteristike zemalja sa srednje- visim dohotkom: procenat stanovnistva angazovaan u poljoprivredi se smanjuje, ljudi se usmeravaju prema industrijskom sektoru I povecava se stepen urbanizacije, plate zaposlen su znatno manje u odnosu na razvijene zemlje, zemlje u ovoj grupi ubrzano se industrijalizuju.
10. Karakteristike zemalja sa visokim dohotkom: osim nekoliko naftom bogatih nacija, zemlje ove grupe su dostigle svoj sadasnji nivo dohotka u procesu ekonomskog razvoja, vaznost usluznog sektora je vise od 50% bruto nacionalnog dohotka
11. Nivoi ekonomske integracije su: zona slobodne trgovine, carinska unija, zajednicko trziste I ekonomska unija.
12. Zona slobodne trgovine: se formira izmedju dve ili vise zemalja , kada se dogovore da ukinu sve interne barijerepri medjusobnoj trgovini, I mogu da uspostavljaju nezavisne trgovinske politike prema zemljama koje nisu clanice.
13. Carinska unija: pored eliminisanih internih barijera za trgovinu, zemlje uspostavljlaju zajednicke eksterne barijere.
14. Zajednicko trziste: pored ukidanja internih I ukidanja eksternih barijera, zajednicko trziste omogucava slobodno kretanje faktora proizvodnje, ukljucujuci radnu snagu, capital I informacije. Primer: system integracije Centralne Amerike
15. Ekonomska Unija: ukidanje internih, formiranje eksternih barijera I slobodni tok faktora. Potrebna je kordinacija I uskladjivanje ekonomske I socijalne politike u okviru unije. To je zajednicko trziste za proizvode, usluge I capital.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.