Odlomak

UVOD
ABS (Anti-lock braking system) je elektronički sistem ugrađen u gotovo sva novija vozila, uključujući i motore.U osnovi, funkcija ABS sistema je sprečavanje blokiranja točkova pri kočenju, što povećava stabilnost vozila te mu omogućava kraći zaustavni put (put kočenja) na vlažnim i klizavim putevima.Ipak, na “mekanim” površinama kao što su pijesak ili put prekriven snijegom, ABS značajno produžuje zaustavni put, ali time poboljšava upravljivost (kontrolu) nad vozilom.Time je ABS jedan od najvažnijih sigurnosnih sistema u automobile, koji spašava stotine hiljada vozača svakodnevno.
Od početnih ABS sistema koji su se ugrađivali u vozila, današnji su mnogo napredniji.Moderni ABS sistemi kontroliraju i raspodjelu(ravnotežu) kočenja između prednjih i stražnjih točkova.Takva funkcija ovisno o sposobnosti sistema i podešenosti je poznatija pod nazivima kao što su: elektronska kontrola stabilnosti (ESC), elektronska raspodjela sila kočenja (EBD), itd.

 

 

 

 

 

HISTORIJSKI RAZVOJ ABS SISTEMA

U svijetu generalno preovladava mišljenje da je ABS otkriće novijeg datuma.Međutim, sve je počelo davne 1928. godine kada je Karl Wessels konstruisao prvi regulator kočione sile u svrhu sprečavanja blokiranja točkova kod kočenja, kojeg je 1936. razradio Robert Bosch.

Prvi učinkoviti uređaj za sprečavanje blokiranja konstruisao je njemački inženjer Fritz Ostwald.Početkom 1940. godine prijavio je patent “pneumatsko-električnog regulatora kočenja”, kod kojeg se kočioni pritisak regulira pomoću elektromagnetnog ventila.Prvo operativno korištenje počelo je 1950. godine u vojnim avionima.Do serijske ugradnje u automobile prošlo je još dvadeset i osam godina, a prvi ABS uređaj tvrtke Bosch ugrađivan je u automobile marke Mercedes a nekoliko mjeseci kasnije i u BMW.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari