Odlomak

PREDUZETNIČKI DŽUDO.

Strategija “preduzetnički džudo” bazira se na lošim navikama i ponašanju postojećih organizacija koje koriste kao svoju šansu za vodeću poziciju na tržištu u odnosu na ove organizacije. Preduzetnički džudo može se uspješno koristiti u situacijama kada menadžeri postojećih organizacija ne reaguju na pojavu neočekivanog uspjeha i neuspjeha; kada se proizvođači novih tehnologija ili usluga ponašaju na tržištu monopolistički sa višim cijenama i kada dolazi do brzih promjena u strukturi tržišta.
STRATEGIJA OSVAJANJA EKOLOŠKE NIŠE. Ova strategija ima za cilj osvajanje monopola u jednoj manje užoj oblasti tržištza ili privredne grane. Najvažnije kod ove strategije je ostati u anonimnosti, neupadljiv, uprkos tome što imaju proizvode (usluge) koji su veoma važni za određeno tržište i gdje niko ne pokušava da im konkuriše.
STATEGIJA PROMJENJENE VRIJEDNOSTI I KARAKTERISTIKE. Ova strategija sama po sebi predstavlja inovaciju jer ona postojeću uslugu transformiše u novu, mijenjajući pri tome njenu upotrebnu vrijednost i ekonomske karakteristike, koristeći pri tome sledeće modalitete: kreiranje koristi; utvrđivanje odgovarajućih cijena; prilagođavanje društveno ekonomskoj realnosti klijenata; isporuke onog što za klijenta predstavlja pravu virjednost.
POJAM STRATEŠKOG MENADŽMENTA.STRATEGIJE I POLITIKE-Strateškl menadiment je proces pomoću koga menadžeri formullšu I primenjuju strategije,kojima će omogućiti da se dostizani© strateških ciljeva optimallzuja u datlm uslovlma okruženja I samog preduzeća. ST.MEN. u najširem smislu se može deflnlsatl kao svesno usmeravanjs poslovnog sistema u skladu sa njegovim relevantnim okruženjem. To znači da je osnovni smisao strat. Menadžmenta obezbeđenje uapeinog funkclonlsanja svakog, pa I saobr.preduzeća u promenljlvlm uslovlma poslovanja, Sve definicije strategija mogu se svrstati u dve grupe ihvatanja strategije;
1) U UŽEM SMISLU- pod strategijom se definisu načini ostvarivanja ciljeva,
2)U ŠIREM SHVATAN JU’.-strategija obuhvata politiku ciljeva I načina njihovog realizovanja

METODE ZA FORMULISANJE CILJEVA:Među najefikasnije metode spadaju Metode programiranja: linearnog i nelinearnog programiranja.
LINEARNO PROGRAMIRANJE- prema ovoj metodi može se funkcija profita maksimizirati uzimajući u obzir niz uslova:kapacitete,ograničenje plasmana.finansijske usiove itd., te se može uspešno koristiti za minimiziranje funkcije troškova,za planiranje proizvodnog programa i si. Kada se funkcije postavljenih ciljeva ne mogu prikazati linearnim funkcijama mogu se korsititi i sledeće metode : GAFOVI odnosno tehnika mrežnog planiranja,
STABLO ODLUČIVANJA (metoda postepenog približavanja do najboljeg rešenja), BRANCH AND BOUND( slična Stablu odlučivanja), HEURISTIČKI POSTUPCI, MODELI SIMULACIJE, DINAMIČKO PROGRAMIRANJE itd.
OSNOVNI TRENDOVI RAZVOJA SAOBRAĆAJA U RAZVIJENIM ZEMLJAMA Na saobraćaj i njegov budući razvoj znatan uticaj imaju sledeće nove tehnologije: – Usavršeni iriformacioni sistemi sa optičkom obradom podataka povezani sa komunikacionim satelitima,- Ekspertni sistemi, -Proizvodni, uslužni i logistički sistemi integrisani kompjuterima novijih generacija uz tehnologije prepoznavanja govora,oblika i slike pomoću računara.široko korišćenje robota.lasera i sl.,-Tehnologije zaštite okoline, koršićenje otpadnih materijala, – Novi materijali pretežno kompozitnog tipa, – Tehnologije skupljanja ” skladištenja” i ponovnog korišćenja energije,posebno solarne.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 4 stranica
  • Menadzment -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Aleksinac,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Ekonomski fakultet  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari