Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Mediji/Kultura
Objavio AnesD6 26. jun 2013. Prijavi dokument
UVOD
Propaganda je tokom istorije čovečanstva imala svoje padove i uspone, menjala je svoje oblike, tehnike i načine delovanja ali nikada nije menjala svoju osnovnu svrhu postojanja, a to je planirani uticaj i ubedjivanje ljudi I masa ili manipulacija nad njima. Za propaganda se smatra da je stara koliko i sama ljudska zajednica. Propaganda se od davnina koristila kako bi sugestivno delovala i uticali na religiozna ili politička uverenja pojedinca ili masa. Mnogi uticajni ljudi ili vladari imali su potrebu da manipulišu drugim ljudima i da utiču na njihove stavove ili ponašanja.
Poznato je da su od Egipatske, Grčke i Rimske, preko culture Maja, srednjovekovne rimokatoličke crkve, nacističke Nemačke, pa sve do savremenih zapadnih društava, nedavnih ratova i agresija niskog inteziteta ili ekonomskih kriza u današnjici, moćnici, diktatori, vladari i političari koristili propaganda kao moćnog saveznika ili sredstvo za pridobijanje sledbenika i masa, kako bi ostvarili svoje ciljeve I uvećali svoju moć, vlast, profit ili prikrili pravo stanje stvari.
DEFINICIJA PROPAGANDE
Termin propaganda potiče od latinske reči propagare, što znači širiti, tj. proširiti, množiti. Pojava ovog pojma u značenju pod kojim ga danas podrazumevamo, vezuje se za 1622. fodinu i to za papu Klementa VIII i uspostavljanje “Congregatio de propaganda fide”, posebnog tela katoličke crkve. Ovo telo sastavljeno od kardinala i visokih crkvenih dostojanstvenika, imala je zadatak “da organizovano i efikasno širi katoličku veru”.
Široki pojam propagande, najkraće se može definisati kao: medijski ili verbalni uticaj na pojedinca ili masu, po pravilu radi političke odluke.
Propaganda uključuje intezivno korišćenje slika, slogana i simbola koji utiču na naša uverenja i emocije.
Fenomen propaganda predstavlja planski organizovano širenje raznovrsnih religioznih, političkih, privrednih i dr. ideja, kako bi se uticalo na javno mišljenje.
Propaganda utiče na javno mnjenje sredstvima kao što su govor, predavanja, masovni skupovi, reklama itd. Osnova svake propaganda je prethodno i dugotrajno indoktrinirajuće delovanje.
Propagandno delovanje zasniva se na sledećim principima:
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.