Odlomak

MENTALNA RETARDACIJA
Iz priručnog teksta seminara “ZNAČAJKE ADOLESCENATA S MENTALNOM RETARDACIJOM U PROCESU ODRASTANJA I SAZRIJEVANJA” održanog u Zagrebu, 29.11. – 01.12.2002., u organizaciji Udruge za promicanje inkluzije, Zagreb i Državnog zavoda za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži RH

Tekst mr.sc. Sekušak-Galešev Snježane pod naslovom
BIO-PSIHO-SOCIJALNE KARAKTERISTIKE ADOLESCENATA S MENTALNOM RETARDACIJOM

  • Definicija mentalne retardacije
  • Faktori koji utječu na razvoj sposobnosti
  • Spoznajne sposobnosti adolescenata s MR
  • Kvocijent inteligencije i spoznajni razvoj osoba s MR
  • Govor
  • Percepcija
  • Pamćenje
  • Pažnja
  • Moralni razvoj
  • Utjecaj okoline i socijalne vještine
  • Karakteristike MR
  • Komunikacija
  • Preporučena literatura

 

 

 
Definicija mentalne retardacije
Prema najnovijem pristupu Američkog udruženja za mentalnu retardaciju (Luckasson i sur. AAMD 2002), mentalna retardacija se definira kao snižena sposobnost kojoj su svojstvena značajna ograničenja  u intelektualnom funkcioniranju i  u adaptivnom ponašanju, izražena u pojmovnim, socijalnim i praktičnim adaptivnim vještinama.  Nastaje prije 18. godine.
Intelektualno funkcioniranje odnosi se na inteligenciju – generalnu mentalnu sposobnost koja uključuje rasuđivanje, mišljenje, zaključivanje, planiranje, rješavanje problema, apstraktno mišljenje, razumijevanje kompleksnih ideja, brzo učenje i učenje kroz iskustvo. Danas se još uvijek značajna ograničenja u intelektualnom funkcioniranju najbolje prikazuju pomoću QI (kvocijenta inteligencije koji odstupa od približno dvije standardne devijacije od aritmetičke sredine (QI manji od 70 ili 75).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari