Motivacija prodajnog osoblja
1.Uvod
Jedan od najznačajnijih preduslova svake uspešne privredne aktivnosti predstavlja zadovoljstvo zaposlenih. Ljudski resursi kao nosioci znanja, sposobnosti i kompetencija predstvaljaju važan izvor konkuretnosti svakog preduzeća. Bez ljudi organizacija ne bi mogla da postoji.Kako bi preduzeće racionalno koristilo potencijale svojih zaposlenih i obezbedilo njihovo maksimalno angažovanje, menadžeri moraju adekvatno da motivišu i nagrade zaposlene. Preduslov dobrog motivisanja jeste poznavanje ljudi i ljudske psihe,tako da menadžer mora da dosta vremena provodi sa svojim zaposlenima kako bi utvrdio najbolji način za njihovo motivisanje.Tako je u savremenom poslovanju jedan od najznačajnih zadataka menadžera da na odgovarajući način motivišu zaposlene i tako ih podstaknu da produktivnije rade.Prodajni menadžment podrazumeva sveobuhvatni proces upravljanja prodajom.Paralelno sa kreiranjem prodajne strategije,menadžeri prodaje moraju da upravljaju i ljudskim resursima, što između ostalog podrazumeva i motivisanje prodajnog osoblja. Cilj ovog rada je da ukaže na specifičnosti motivisanja prodajnog osoblja kao i na najznačajnije probleme sa kojima se menadžeri suočavaju u ovom poslu.
2.Definicija motivacije
Sama reč motivacija potiče od latinske reči „moves,movare” što znači kretati se. Motivacija se može definisati kao proces pokretanja, usmeravnja i održavanja ljudskog ponašanja ka određenom cilju.1Učinci zaposlenih zavise od tri ključna faktora: sposobnosti zaposlenih, njihove volje da ostvare učinke i šansi koje im se pružaju da to urade.Motivaciju,kažu psiholozi treba posmatrati kao lančanu reakciju.Osnovni proces motivacije bazira se na tri elementa: potreba, pokret, nagrada. Potreba je težnja da se neodgovarajuće stanje prevaziđe dostizanjem odgovarajućeg cilja. Pokret je akcija koju čovek preduzima da prevaziđe nedostatak. Nagrada je ono čime se nedostatak može otkloniti.
Više u Ekonomija
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica
Više u Trgovina
Isprave u carinskom postupku
- carinski postupak
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 13 stranica
Carina
- Kontrola bezbednosti
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Saobraćajni fakultet · Beograd
- 27 stranica
Pojam razvoj i značaj preduzetništva
- Preduzetnistvo
- Visoka škola primenjenih strukovnih studija u Vranju · Vranje
- 17 stranica