Odlomak

Osnovna uloga sistema za obrazovanje smeše kod oto motora jeste da obezbedi optimalan sastav smeše koja će sagoreti u cilindru motora. Iako se kao gorivo u motorima mogu koristiti razni ugljovodonici, uzeviši u obzir najrasprostranjeniju primenu benzina, ovaj rad će biti baziran na sistemima za motore pogonjene ovim gorivom.

S obzirom na prirodu benziskog goriva, da bi smeša bila optimalna potrebno je da faze budu dobro izmešane, te da smeša bude što više homogena i sa što većim udelom parne faze goriva.

Prvobitni oto motori bili su opremljeni jako jednostavnim sistemima za pripremu smješe, koji su se uglavnom zasnivali na usisavanju vazduha i goriva pod dejstvom podpritiska iz cilindra motora.

Sistem koji se do današnjih dana zadržao u primeni kod nekih motora je karburatorski. Prvi karburatori pojavili su se već krajem devetnaestog veka i do današnjih dana princip njihovog funkcionisanja u suštini je nepromenjen. Karburatori su tokom 80‐ih godina uglavnom potisnuti iz upotrebe i danas se nalaze samo na motorima specijalne namene.

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari