Odnosi s javnošću
UVOD
Odnosi s javnošću, kao što već i samo ime kazuje, bave se načinom na koji se ponašanje i stavovi pojedinaca, organizacija i vlada međusobno prepliću. Pokušaji da se utiče na javno mnjenje i da se ono oblikuje, stari su koliko isamo društvo, ali jenailazak demokratije sve promenio.Kada su građani stekli pravo glasa, a time i pravo da biraju vlade, javnom mnjenju se počela pridavati skoro dramatična važnost.
Suština odnosa s javnošću je ista, bez obzira na to da li se koriste u političkoj areni, na poslovnom ili komercijalnom polju, u društvenim odnosima, u dobrotvorne svrhe ili pri prikupljanju pomoći, ili u bilo kojim drugim situacijama u kojima postoji posebna potreba za njima.Metode koje seupotrebljavaju u svim tim različitim prilikama bitno se razlikuju.
Osnovna filozofija odnosa s javnošću je veoma jednostavna. Mnogi smatraju da je postavljeneciljeve lakše uspešno ostvariti uz podršku i razumevanje javnosti, nego kada je javnost suprotstavljenaili ravnodušna.
Odnosi s javnošću mogu se opisati sa nekoliko ključnih reči, a te reči su ugled, percepcija, kredibilitet, poverenje, sloga, I obostrano razumevanje zasnovano na istinitom i sve obuhvatnom obaveštavanju. Ovo ne predstavlja definiciju, ali ukazuje na krajnje ciljeve.
Odnosi s javnošću nisu vezani samo za poslovnu politiku i komercijalu: oni su podjednako važnii za upravljanje državom i politiku. Vaclav Havel, koji je postao predsednik Čehoslovačke nakon mirnerevolucije novembra1989, dao je intervju za nedeljnik Tajm (Time) avgusta1992. godine, kada je podneo ostavku postupajući po odluci da se Čehoslovačka podeli na dve države. Havel je istakao važnost svihonih vrednosti koje se ne sreću često u politici – učtivost, dobar ukus, inteligencija, pristojnost i,iznadsvega, odgovornost. A upravo su to iste one vrednosti koje svoje mesto nalaze i u odnosima s javnošću
OBJAŠNJENJE DEFINICIJE
Srpski jezik
Odnosi s javnošću su proces upravljanja komunikacijom organizacije s njenom unutrašnjom ispoljašnjom javnošću u svrhu postizanja međusobnog razumevanja, izgradnje društvene odgovornosti iostvarivanja zajedničkih interesa.
English language
Public Relations is a management process of communication between an organisation and itsinternal and external public with the aim of achieving mutual understanding, developing social responsibility and implementing common interests.
Objašnjenje definicije
Navedena definicija odnosa s javnošću u sebi sadrži nekoliko povezanih elemenata:
1. Organizacija uspostavlja sve oblike komunikacije.Uspostavlja unutrašnju komunikaciju što znači da su interne javnosti na vreme informisane.Takođe, to znači da zaposleni putem svojih predloga mogu učestvovati u unapređenju efektivnosti iefikasnosti poslovnog odlučivanja. Organizacija uspostavlja, održava i unapređuje komunikaciju saspoljašnom javnošću poput medija, deoničara, potrošača, vlasti, nevladinih i međunarodnih organizacijai sa drugima.
2. Organizacija i ciljne javnosti uspostavljaju i održavaju međusobno razumevanje.To podrazumeva, postizanje poverenja, uvažavanja kao i društvenu odgovornost organizacija.
3. Međusobno razumevanje uspostavlja se primarno dvosmernom simetričnom komunikacijom.Ne isključuju se ni drugi modeli komunikacije ukoliko mogu pomoći ili su u funkciji dobrihodnosa organizacije i njene javnosti.
4. U procesu neprestane komunikacije, praktičari odnosa s javnošću prikupljaju podatke, obrađuju ih idistribuiraju informacije.Takve informacije pridonose procesu planiranja i odlučivanju unutar organizacije.
5. Odnosi s javnošću ostvaruju svoje interese na legalan i legitiman način.To znači da odnosi s javnošću djeluju po načelu zakonitosti, pravičnosti i etičnosti.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica