Odlomak

ORGANIZACIONA STRUKTURA MENADŽMENTA

Organizaciona struktura predstavlja formalni sistem odgovornosti kojim su definisane ključne pozicije u organizaciji, kao i pravo da se postavljaju ciljevi, primaju informacije i utiče na rad drugih.
Biti odgovoran znači biti zadužen za dostizanje učinka nekih merljivih veličina. Svaka organizacija predstavlja piramidalnu hijerarhiju odgovornosti.
Pozicije i prava koja su definisana organizacionom strukturom predstavljaju mapu uloga za svakog pojedinca u organizaciji.

Svaki menadžer u organizaciji definiše pravo podređenih da:

1) primaju informacije
2) postavljaju ciljeve svojim podređenim
3) utiču na donošenje odluka svojih podređenih
Svako pravo uvek nosi sа sobom i odgovarajuću odgovornost.

 

 

 

ORGANIZOVANJE

U današnje vreme, vreme modernog biznisa, modernog načina poslovanja i globalne trgovine, kada se ceo svet može smestiti u jedno „globalno selo“, sve ređe možemo videti organizacije zasnovane na starinskim metodama poslovanja. Jer, kako vreme odmiče, ono sa sobom nosi i izvesne promene koje moramo slediti da bismo opstali u tom svetu modernog poslovanja.
Samim tim, kompanije koje su bile zasnovane na „starim“ načinima poslovanja, polako gube na vrednosti, zaostaju u „trci“ za konkurencijom i nestaju sa „borbenog polja“.
Godinama unazad naučnici pokušavaju da daju odgovor na pitanja: kakvu ulogu ima menadžer i kakve atribute mora da poseduje. Najčešći odgovor na prvo pitanje je: menadžer je lider i kameleon sposoban i spreman čovek. Najčešći odgovor na drugo pitanje je: znanje, kreativnost, originalnost i smisao za organizovanje i motivisanje.
Šeldrejk je razvio teoriju o morfogenom polju koje utiče na formiranje kulture jedne društvene zajednice, koja nama, i mnogim drugim zajednicama ne ide u prilog. Ono što se mora imati na umu jeste da svest jedne društvene zajednice, njeni običaji, moral i kultura utiču na formiranje i funkcionisanje menadžmenta kao procesa. Primera radi: japanski model menadžmenta, koji mnogi stručnjaci smatraju idealnim, ne funkcioniše svuda podjednako dobro kao u svojoj postojbini. Menadžer i menadžment moraju biti po meri društva: usklađeni sa društvenim procesima i globalnim trendovima.

 

 
UOPŠTENO O ORGANIZOVANJU

Organizovanje sadrži

1. proverljive ciljeve
2. jasno shvatanje glavnih dužnosti ili aktivnosti za realizaciju ciljeva
3. dogovoreno područje odlučivanja ili ovlašćenja nosioca uloga

Organizovanje predstavlja:

1. ustanovljavanje i klasifikovanje potrebnih aktivnosti
2. grupisanje neophodnih aktivnosti za postizanje ciljeva
3. dodeljivanje svake grupe aktivnosti pojedinom menadžeru zajedno sa ovlašćenjima neophodnim za njihovo nadgledanje
4. osiguranje koordinacije u organizovanoj strukturi i to horizontalne i vertikalne

Organizaciona struktura razjašnjava ko će obavljati koje zadatke i ko je odgovoran za koje rezultate.

Delovi organizacije predstavljaju posebnu celinu u organizaciji ili njen ogranak nad kojim menadžer ima ovlašćenja radi obavljanja određenih aktivnosti.

Primer hijerarhijskih odnosa

1. predsednik kompanije
2. podpredsednik
3. direktor sektora
4. menadžer ogranka
5. šef sekcije

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari