Odlomak

POJMOVNO POGLAVLJE
Trgovina predstavlja posrednicki biznis, odnosno pupcanu vrpcu izmedju proizvodjaca I potrosaca. Ukoliko se opredelimo zap rave proizvode I kreativno pokrenemo trgovinu, rezultati nece izostati. Za razliku od proizvodnje gde je vrlo tesko I skupo promeniti promeniti delatnost, trgovina pruza mogucnost brze promene branse bez velikih novcanih izdataka tako da je otpornija na spoljne uticaje. Sagledavajuci sve cinioce, moze se reci da je trgovina veoma perspektivan biznis.

 

 

KANALI PROMETA
OTOK RESURSAP.1
Putevi kojima se roba tranportuje od primarnih proizvodjača do finalnih korisnika nazivaju se kanali prometa.  Moj biznis je orijentisan na maloprodaju robe koju ću u najvećoj meri nabavljati od grosista, dok bih deo robe nabavljao direktno od proizvodjača.
U protoku robe koriste se srednji kanali prometa na relaciji : proizvodjač – detaljista – potrošač,  kao I drugi kanal na relaciji: proizvodjač – grosista – detaljista – potrosač. Konkretno, robu bih nabavljala od proizvodjaca pa ih preko svog maloprodajnog objekta prodavala potrošačima. U slučaju da neku robu nisam u mogućnosti da nabavim direktno kod proizvodjača, takvu robu nabavljala bih od grosista odnosno u veleprodaji. Suprotan smer robe od deteljiste prema dobavljaču je moguc kod vraćanja feleričnih proizvoda, neprodate robe I sl.
Protok novca bi išao u suprotnom pravcu od pravca kretanja robe I bio bi na relaciji potrosač – prodavac – proizvodjač, osim u nekim specijalnim slučajevima kada bi doslo do promena. Jedan od tih slučajeva je kada kupac u reklamnom roku vrati proizvod, pa mu vratimo novac ukoliko drugi proizvod nemamo da mu damo u zamenu.
Protok informacija mora biti u oba pravca. Iz razgovora sa potrošačima mozemo saznati sve o njegovim zahtevima potrebama kako bi mogli pravovremeno da reagujemo I povećamo efikasnost prodaje. Takodje potrošači od trgovca mogu dobiti sve dodatne informacije o proizvodu.

 

 

KANALI TOKOVA ROBE  
Biznis, kojim planiram da se bavim zahteva razlicite kanale tokova robe tako da je neophodno teziti koncentricnoj divertifikaciji. Na taj nacin ponuda ce biti bogatija a samim tim I povecava se broj potrosaca koji ce moci zadovoljiti svoje potrebe u mojoj radnji.
Moja firma bi bila krajnja u lancu posredicna  gde bi potrosaci kupovali robu koju sam nabavila direktno od proizvodjaca ili preko uvoznika I vele trgovine.
Skica kanala prometa

Sve delove koje sklapamo sa ciljem da ostvarimo moderan  krajnji proizvod u
Alitetan nabavljamo iz austrije koja je direktan njihov uvoznik iz nemacke zemlje proizvodjaca. Prostor u kome prodajemo robu se nalazi u centru novog sada a magacin u kome se prvenstveno skladisti roba je povrsina 250m2 I nalazi se u zadnjem delu prodajnog objekta. Kako bi smo sto skladnije obavili sve aktinovnosti koji cine sastavni deo ovih poslova koristimo fax mobilni telefon kompjuter.

 

 

 
BRANŠA
Biznis koji planiram podrazumeva  prodaju proizvoda iz razlicitih bransi rako da nije moguce striktno odrediti bransu. Ako bi gledali pop o primarnom artiklu to bi bila prodaja namestaja preko maloprodajnih objekata. Asortiman artikla ce biti baziran na sto potpunijem zadovoljenju potreba ciljnih musterija I sto potpunijem iskoriscenju kapaciteta prodajnog objekta, bez obzira na bransu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari