Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija, Menadžment
Objavio Marsalce 28. oktobar 2012. Prijavi dokument
UVOD
Istraživanje u užem smislu sprovodi se zbog rešavanja neke konkretne situacije, što znači da označava postupak s određenim ciljem, tj. rešavanje postojećeg problema. Istraživanje polazi od definisanja problema, postavljanja hipoteza i ciljeva, razrade metoda i konkretne primene istraživačkih metoda i tehnika u projektu koji završava pisanim izveštajem s preporukama za akcije na području marketinga.
Praćenje tržišta se, za razliku od toga, može smatrati stalnim, kontinuiranim prikupljanjem podataka koji služe za sagledavanje vlastitoga položaja i opštih kretanja na tržištu kao podloge za tekuće poslovanje u dugoročnom razdoblju. Razlika između istraživanja tržišta i tržišnih informacija (praćenja tržišta) slična je razlici između baterijske svetiljke i sveće.
Istraživanje tržišta može se definisati na mnogo načina. Zadržaću se na dvema definicijama. Kraćoj koja glasi: Istraživanje tržišta je sastavni, objektivni postupak dobijanja informacija koje služe odlučivanju u marketingu.
Druga, duža, preciznija definicija kaže: Istraživanje tržišta je standardizirani postupak, zasnovan na načelima naučne metode, kojim se prikupljaju, analiziraju i interpretiraju podaci sa svrhom da se dobiju informacije potrebne u odlučivanju i rešavanju problema na podruju tržišnog poslovanja (marketinga).
Svrha istraživanja tržišta jest dobijanje informacija na temelju kojih se odlučuje o poslovanju. Informacije se dobijaju iz prikupljenih i analiziranih podataka. U poslovnom svetu razliku čini upravo činjenica što se na temelju informacije odlučuje. Poslovnom čoveku su potrebne informacije, tj. rezultat istraživačkog procesa. Ipak, može se dogoditi da ono što je informacija za jednoga poslovnog čoveka (i on na temelju te informacije odlučuje), za drugog ostane samo podatak (to nije značajno za njegovu oduku i ostaće možda privremeno «neiskorišteno»- možda će tek u budućnosti na temelju tih podataka, tada informacije, odlučivati).
Pored istraživanja tržišta tržišne se informacije prikupljaju na različite načine. Noviji organizacijski oblik, uz pomoć kojega se prikupljaju podaci, nazvan je marketinški informacion i sistem (MIS). MIS nije usmeren na određeni problem, nego prati kontinuirano nadzire tržište tako da preduzeće može prilagođavati svoje poslovanje promenama na tržištu iz dana u dan ili iz meseca u mesec i reagirati vrlo brzo. Ključna reč koja označuje MIS jest “stalno” (kontinuirano).
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.