Odlomak

UVOD

Istraživanje u užem smislu sprovodi se zbog rešavanja neke konkretne situacije, što znači da označava postupak s određenim ciljem, tj. rešavanje postojećeg problema. Istraživanje polazi od definisanja problema, postavljanja hipoteza i ciljeva, razrade metoda i konkretne primene istraživačkih metoda i tehnika u projektu koji završava pisanim izveštajem s preporukama za akcije na području marketinga.
Praćenje tržišta se, za razliku od toga, može smatrati stalnim, kontinuiranim prikupljanjem podataka koji služe za sagledavanje vlastitoga položaja i opštih kretanja na tržištu kao podloge za tekuće poslovanje u dugoročnom razdoblju. Razlika između istraživanja tržišta i tržišnih informacija (praćenja tržišta) slična je razlici između baterijske svetiljke i sveće.
Istraživanje tržišta može se definisati na mnogo načina. Zadržaću se na dvema definicijama. Kraćoj koja glasi: Istraživanje tržišta je sastavni, objektivni postupak dobijanja informacija koje služe odlučivanju u marketingu.
Druga, duža, preciznija definicija kaže: Istraživanje tržišta je standardizirani postupak, zasnovan na načelima naučne metode, kojim se prikupljaju, analiziraju i interpretiraju podaci sa svrhom da se dobiju informacije potrebne u odlučivanju i rešavanju problema na podruju tržišnog poslovanja (marketinga).
Svrha istraživanja tržišta jest dobijanje informacija na temelju kojih se odlučuje o poslovanju. Informacije se dobijaju iz prikupljenih i analiziranih podataka. U poslovnom svetu razliku čini upravo činjenica što se na temelju informacije odlučuje. Poslovnom čoveku su potrebne informacije, tj. rezultat istraživačkog procesa. Ipak, može se dogoditi da ono što je informacija za jednoga poslovnog čoveka (i on na temelju te informacije odlučuje), za drugog ostane samo podatak (to nije značajno za njegovu oduku i ostaće možda privremeno «neiskorišteno»- možda će tek u budućnosti na temelju tih podataka, tada informacije, odlučivati).
Pored istraživanja tržišta tržišne se informacije prikupljaju na različite načine. Noviji organizacijski oblik, uz pomoć kojega se prikupljaju podaci, nazvan je marketinški informacion i sistem (MIS). MIS nije usmeren na određeni problem, nego prati kontinuirano nadzire tržište tako da preduzeće može prilagođavati svoje poslovanje promenama na tržištu iz dana u dan ili iz meseca u mesec i reagirati vrlo brzo. Ključna reč koja označuje MIS jest “stalno” (kontinuirano).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari