Odlomak

U literaturi, posebno inostranoj, mogu se naći brojne definicije šta je to ponašanje potrošača. Savremeni pristup ponašanje potrošača posmatra kao neprekidan i obuhvatan proces koji, pod uticajem brojnih i različitih faktora, počinje znatno pre samog čina kupovine i odvija se, korišćenjem proizvoda i usluga, i posle obavljene kupovine. U suštini sve definicije ponašanja potrošača polaze od toga da je to specifičan vid ponašanja koje ljudi ispoljavaju u procesu razmene na tržištu da bi zadovoljili svoje potrebe i želje. Ovaj specifičan vid ljudskog ponašanja uslovljen je delovanjem velikog broja eksternih i internih faktora i koji je zbog toga, ali i zbog marketing aktivnosti preduzeća, podložan čestim promenama i evoluiranju.

Američko udruženje za marketing definiše ponašanje potrošača kao «dinamičku interakciju razmišljanja, ponašanja i događaja u okruženju pomoći kojih ljudska bića upravljaju aspektima razmene u njihovom životu”. U ovoj definiciji nalaze se tri značajne poente: Prva naglašava da je ponašanje potrošača dinamično i to u vremenu i prostoru. To znači da su sva uopštavanja o ponašanju potrošača ograničena na određeni vremenski period, proizvode i pojedince ili grupe. Druga važna poenta definicije je da je ponašanje potrošača uslovljeno interakcijom afekata i razmišljanja, ponašanja i događaja u okruženju. Treća poenta je na procesu razmene koji je bitan za opstanak i razvoj ljudi.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 17 stranica
  • Ekonomija prof.Aleksandar Miladinović
  • Školska godina: prof.Aleksandar Miladinović
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Leposavić,  Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari