Odlomak

Može se reći da brend predstavlja spoj fizičkih, estetskih, racionalnih i emocionalnih elemenata koji su rezultat iskustava velikog broja ljudi. Brend takođe označava značajnu korporativnu vrednost koja može biti izazov ali i šansa za uspešno poslovanje u globalnom konkurentnom okruženju.

Novi milenijum donosi sa sobom nove i revolucionarne promene. Promene u svim sferama ljudske aktivnosti su postale toliko učestale da se dešavaju gotovo svakodnevno i veoma je teško pratiti njihov tempo i dalji pravac delovanja. Težište i glavna preokupacija svetske privrede postaje kupac kao individua, njegove potrebe, navike, odluke a kao najznačajnije – emocije. Mark Gobe u svojoj knjizi “Emocionalno brendiranje” govori o načinu na koji najveće svetske kompanije vrše povezivanje sa kupcima. Psihološki faktor počinje da igra veoma važnu i ozbiljnu ulogu u poslovnom svetu. Kada je svima izgledalo da su sve ideje istrošene, pojavio se novi ključ uspeha, ruka spasa za proizvođače koja garantuje siguran pogodak – to su ljudska osećanja! Ljudsko biće je jako emotivno i osetljivo. Emocije su u stanju ružno učiniti lepim, prijatnim, uzbudljivim, atraktivnim. Srce vrlo često uspeva da pobedi razum pa se treba usredsrediti na srce kupca i pokušati ga osvojiti, pridobiti njegove simpatije i naklonost. Na taj način kupac se pretvara u lojalnog i stalnog poslovnog partnera koji bezuslovno veruje datom preduzeću.

Naizgled zvuči jednostavno, ali nije. Trnovit je put do srca potrošača. Jedan od načina je kreirati uspešan i prepoznatljiv brend. Kupac stalno zahteva neke novine, specifične dodatne vrednosti, sitne promene koje i te kako mogu uticati na njegovo razmišljanje da li će ponovo kupiti i konzumirati određeni proizvod i doneti mu zadovoljstvo ili nezadovoljstvo. Brend je odličan način ostvarivanja i dodavanja tih posebnih vrednosti proizvodu ili usluzi. On ne služi samo ostvarivanju osnovnog cilja preduzeća ili kompanije već daje kompletnu sliku o svemu što kompanija radi i šta zapravo jeste.

Svesni smo da živimo u svetu brendova , tako da se koncept brenda sve više razvija i primenjuje. Koncept brenda se primenjuje ne samo na preduzeća već i fudbalske timove, humanitarne organizacije, političke ideje…što je nekada možda bilo nezamislivo.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 32 stranica
  • Upravljanje kvalitetom Doc. dr Ivona Zenović
  • Školska godina: Doc. dr Ivona Zenović
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari