Odlomak

UVOD

Postoje čitave oblasti koje se bave proučavanjem računara i računarskih tehnologija, kao i procesom rada računara, koji je veoma složen.
U ovom seminarskom radu ću razmatrati neke osnovne koncepte rada i strukture računara. U oviru toga ću najprije definisati tipove podataka ili informacija u računaru, i to instrukcije, zatim funkcije modula računara, i to memorije, procesora, ulazno-izlaznih uređaja i magistrale i prikazati osnovnu strukturu računara. Potom ću definisati faze izvršavanja same instrukcije. Na kraju ću definisati elemente arhitekture i organizacije računara.
Računar, kompjuter, računalo, složeni je uređaj koji služi za izvršavanje matematičkih operacija ili kontrolnih operacija koje se mogu izraziti u numeričkom ili logičkom obliku. Računari su sastavljeni od komponenata koje obavljaju jednostavnije, jasno određene funkcije. Kompleksna interakcija tih komponenata rezultira sposobnošću računara da obrađuje informacije.
Rad računara može biti zasnovan na kretanju mehaničkih dijelova, elektrona, fotona, kvantnih čestica ili neke druge fizičke pojave. Iako se računari mogu izgraditi na mnogim postojećim tehnologijama, gotovo svi današnji modeli sadrže u sebi elektroničke komponente.
Kod većine današnjih računara zadati problemi se u biti rješavaju pretvaranjem svih relevantnih informacija u matematičke relacije korištenjem binarnog sistema (nula i jedan). Nakon što računar izvrši izračunavanje zadatog problema, rezultat se prikazuje na korisniku (čovjeku) pristupačan način; preko signalnih lampi, LED displeja, monitora, štampača i dr.
Početnici u radu sa računarima, naročito djeca, često ne mogu shvatiti činjenicu da su računari samo uređaji i da ne mogu “misliti” odnosno “razumjeti”, čak ni ono što prikažu kao rezultat svog “rada”. Slike, boje, riječi i dr. koje vidimo na ekranu računarskog monitora su samo programirani prikazi koje ljudski mozak prepoznaje i daje im značenje i smisao. Računar prosto manipulira tokovima elektrona kojima dodjeljuje logičke vrijednosti nula ili jedan, odnosno, stanju “nema napona” ili “ima napona”.

 

 

 

 
OPŠTI POJMOVI

Da bi se pravilno razumjela arhitektura računara potrebno je da se upoznamo sa lijedećim pojmovima:

1.    Računarski hardver – pod hardverom računara podrazumijevaju se njegove komponente, zapravo ono što se može “vidjeti i opipati“
2.    Softver – ili programska podrška računara obuhvata sve programe koji se mogu koristiti na nekom računarskom sistemu. Programska podrška dijeli se na sistemski softver i aplikacioni softver
3.    Hijerarhijska struktura – Sam računar predstavlja jedan hijerarhijski organizovan sistem. On predstavlja strukturu komponenata i funkcija
4.    Podatak – Registrovanje činjenice o Ijudima, predmetima, pojmovima, pravilima, procesima i drugim događajima, objektima ili situacijama nazivaju se opštim imenom podaci. Podacima se na određeni formalizovani način predstavljaju sirove činjenice o realnom svijetu u takozvanom simboličkom obliku
5.    Informacija – Kada je za neku određenu primjenu potrebno, izdvajaju se ili na određeni način formiraju oni podaci koji imaju neki značaj za korisnika i mogu da ga motivišu na preduzimanje određenih akcija. Ovakvi podaci nazivaju se informacije

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari