Odlomak

1.    UVOD

Uspešno poslovanje je moguće samo ukoliko se razumeju kulturne razlike i pravila učesnika iz različitih krajeva sveta. Poslovna kultura se gradi na uspešnoj poslovnoj komunikaciji i uspostavljanju kvalitetnih poslovnih veza.
Poslovna kultura je deo opšte kulture. Jedna od ključnih determinanti opšte kulture je porodica. Kao što kultura vuče svoje korene iz najdubljih temelja istorije čoveka, iz njegove društvenosti i njegovog odnosa prema prirodi, tako i poslovna kultura proizilazi iz opšte kulture. Poslovnu kulturu možemo definisati kao deo opšte kulture, sposobnost ljudi da svoje odnose humano urede, te da svoj odnos prema prirodi usklade sa opštim prirodnim zakonima s ciljem ostvarivanja slobode i nenasilja. Osnovna obeležja poslovne kulture su živeti u harmoniji sa prirodom i biti sposoban poslovati sa drugim ljudima.
Poslovna kultura se shvata kao skup individualnih i zajedničkih razmišljanja i ponašanja kojise temelje na opšte prihvaćenim pravilima u konkretnom poslovnom sistemu. Poslovna kultura obuhvata: materijalna i duhovna dobra, čovekove osobine koje u sebi nosi, a ogledaju se u njegovom odnosu prema prirodi, proizvedenim dobrima, drugim ljudima, radu i sredstvima za rad, rezultatima rada i organizaciji rada. Ona takodje obuhvata odnos zaposlenih prema dobavljačima i kupcima, ali i prema organizaciji u kojoj rade.
Uspešno poslovanje na drugim tržištima znači u potpunosti razumeti druge, koristeći to za ostvarenje sopstvenih ciljeva i pretvoriti to u situaciju u kojoj svi dobijaju. Spremnost da se priihvate i razumeju razlike stvara veće šanse za uspeh. Ključ uspešnog poslovanja jeste razumeti, prihvatiti i poštovati kulturu druge strane.

2.    ŠPANIJA

Španija je zemlja duge tradicije i slavne istorije. Po državnom uredjenju je kraljevina. Ima preko 40 miliona stanovnika. Više od 90% stanovništva je hrišćanske, rimokatoličke vere. Službeni jezik je španski, koji zahvaljujući španskim osvajanjima govori u svetu preko 350 miliona ljudi. Španski jezik imaju pravo da govore svi gradjani zemlje, kao i obavezu da ga znaju. Pored ovog jezika u upotrebi su i katalonski, galicijski i baskijski. Glavni grad je Madrid. Španija ima razvijenu industriju tekstila, prehrambenu industriju, industriju hemije i metala, brodogradnju, auto industriju i posebno je razvijen turizam. Sektor usluga donosi državi dve trećine prihoda. Uticaj religije odnosno Katoličke crkve je veliki na kulturu Španije. Evidentan je u oblastima slikarstva, muzike i književnosti. Španija je puna muzeja, biblioteka i srednjevekovnih zamkova koji su stecište kulture.
Dobro je uvek imati na umu da je Španija podeljena na više regiona. Svaki region je veoma ponosan na svoje vlastito nasledje. Treba razlikovati Katalonce od ostalih grupa. Ovaj deo je i politički bio podeljen u odnosu na druge regione. Kao što se ne savetuje da se Kataloncima obraća na španskom jeziku, tako je isto poželjno da se ni Baskijac ne naziva Špancem. Baskijci se nalaze na centralnom severnom delu zemlje, u oblasti regionalnih centara San Sebastijan i Bilbao. Oko 600.000 stanovnika govori ovaj jedinstveni i drevni jezik.
Stanovnici oblasti severozapadno iznad Portugala, u oblasti Galicije koriste svoj jezik, galicijski. Jezik je do XIV veka bio portugalski, kada se iz političkih i istorijskih razloga jednostavno podelio na portugalski i galicijski. Danas, oko 2 miliona ljudi govori ovaj jezik i od 1981. godine je priznat kao jedan od zvaničnih jezika u Španiji.

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari