Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio bratic22 18. septembar 2012. Prijavi dokument
Internet ekonomija
Internet kao tehnologija predstavlja integrisanu mrežu servera, rutera, telekomunikacione opreme, linija, kompjutera… Različiti tipovi softvera su neophodni da bi internet funkcionisao i da bi se uspešno odvijalo elektronsko poslovanje. Duh vremena u prvoj deceniji XXI veka karakterišu globalizacija i internet. Internet kao mreža svih mreža predstavlja osnovu za novo digitalno doba. Internet je najbrže rastući prodajni i marketinški kanal u istoriji i kao takav je jaefikasnije komunikaciono sredstvo na svetu.
Elektronsko poslovanje se pojavilo početkom 80tih godina XX veka, ali je tek početkom XXI veka doživelo svoj nagli razvoj. Sa naglim razvojem i sve većom primenom interneta sve veći broj korisnika koristi mogućnosti koje pruža elektronsko poslovanje. Koncept elektronskog poslovanja nastaje početkom 70ih godina, sa prvim upotrebama elektronskih novčanih transfera – EFT (Electronic Fund Transfer) i EDI (Electronic Data Interchange) aplikacija koje su se uglavnom koristile između poslovnih organizacija. Nove dimenzije elektronsko poslovanje dobija početkom 90ih, komercijalizacijom interneta i WWW-a, i definiše se kao nov način poslovanja; proces razmene dobara, usluga i informacija.
Elektronska trgovina je uslovljena naglim razvojem interneta kao jednim od najvažnijih svetskih kanala distribucije robe, usluga, menadžerskih i stručnih poslova. Sa ovim promenama javljaju se i promene privrede, tržišta, proizvoda i usluga, protok ponašanje potrošača… kao i promena u društvu i način na koji se posmatra svet i naša uloga u njemu. Sa informatičlom revolucijom, koja prati sve ove procese, posledice sa kojima se svako preduzeće suočava jesu da mora postati svetski konkurentno, čak i ako prodaje samo na lokalnom ili regionalnom tržištu, ako želi da opstane na tržištu. Konkurencija više nije lokalna, ona ne poznaje granice, svaka kompanija mora da postane multinacionalna u savremenim uslovima. Elektronska trgovina ne poznaje lokalne kompanije ni određene geografije, a softver je omogućio reorganizaciju tradicionalnog rada. Devetnaesti i dvadeseti vek su bili karakteristični po kntinuiranom industrijskom razvoju, ali dvadeset prvi vek karakteriše dinamičan razvoj informacionih tehnologija, a promene koje ovakav razvoj diktira, imaju ogromnog uticaja na ekonomije zemalja. U informatičkoj (i postinformatičkoj) eri proizvodnja je moguća bilo gde i bilo kada.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.