Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio bekovic94 20. mart 2015. Prijavi dokument
UVOD
Cena predstavlja jedan od instrumenata marketinga tj. elemenata marketing miksa. Cena nije nezavisna od ostalih elemenata, već zajedno sa proizvodom ili uslugom, distribucijom i proocijom daje koherentnu celinu koja pruža izuzetnu vrednost za potrošače. U ranijem periodu značajniji su bili necenovni faktori, a danas je cena jedna od osnovnih elemenata kojom se određuje učešće na tržištu i profitabilnost preduzeća. Aktivnosti formiranja i upravljanja cenama značajno utiču na profitabilnost preduzeća. Odluke o formiranju cena značajne su za realizaciju poslovnih ciljeva i ciljeva marketinga. Bitno je da ciljevi i strategije formiranja budu u skladu sa tim ciljevima tako da predstavljaju njihovu podršku. Odluke o formiranju cena značajne su za realizaciju poslovnih ciljeva i ciljeva marketinga. Bitno je da ciljevi i strategije formiranja cena budu u skladu sa tim ciljevima tako da predstavljaju njihovu podršku. Ciljevi u formiranju cena i njihova veza sa poslovnim ciljevima i ciljevima marketinga mogu biti:
• Formiranje cene sa ciljem maksimalnog dugoročnog profita
• Formiranje cene sa ciljem maksimalnog kratkoročnog profita
• Formiranje cene da bi se povećalo učešće na tržištu
• Fromiranje cene da bi se održao vodeći položaj i pogledu cene
• Formiranje cene da bi se obeshrabrile potencijalne pridošlice na tržištu
• Formiranje cene da bi se izbeglo interesovanje države ili zakonodavstva
• Formiranje cene da bi se postigla i održala lojalnost ovlašćenog prodavca
• Formiranje cene da bi se poboljšao poslovni imiž
• Formiranje cene da bi se poboljšala prodaja slabijih proizvoda
• Formiranje cene da bi se sprečili ratovi cena
1. DEFINISANJE CENE
Cena označava novčani izraz vrednosti robe i usluga na tržištu. Posredstvom cene kompanija ostvaruje prihod, meri tržišno učešće i svoju profitabilnost. Broj realizovanih usluga i proizvoda koji se može prodati na određenom tržištu u određeno vreme zavisi od veličine prodajne cene koju preduzeće određuje. Svaka promena cene utiče na prihod, obim prodaje i troškove poslovanja, a preko njih i na dobit. Da bi se ostvarila relativno trajna dobit cena mora da postane integralni deo strategije ne samo marketinga nego i preduzeća. Pre formiranja cena kompanije mora neophodno da postavi ciljeve svog poslovanja. Politika cena je u najvećoj meri odredjena ciljnom grupom na datom tržištu kao i pozicionim elementima (po čemu se strategija kompanije razlikuje od konkurentske).
Organizacija određuje cenu po prvi put kada: uvodi novi proizvod, uvodi postojeći proizvod u novi kanal distribucije ili geografsko područje i kada podnosi ponude za novi ugovor o poslu. Organizacija mora da odluči kako će pozicionirati svoje proizvode po kvalitetu i ceni. Organizacija može da razmotri brojne faktore pri utvrđivanju politike određivanja cena. Proces određivanja cene se sastoji iz šest faza:
1. Izbor cilja određivanja cene,
2. Određivanje tražnje,
3. Procena trođkova,
4. Analiza troškova, cena i ponuda konkurenata,
5. Izbor metode određivanja cene i
6. Određivanje konačne cene.
Na odluke o ceni organizacije utiču:
1. Interni faktori organizacije (marketing ciljevi, marketing miks strategija, troškovi i organizovanje odlučivanja o cenama) i
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.