Odlomak

UVOD

Promocija preuzima veznu funkciju izmedju inicijative preduzeca i prodaje na trzistu. Pod promocijom se podrazumevaju svi akti tokom prenosenja informacije potencijalnoj musteriji sa svrhom promene znanja, odluka, ocekivanja i ponasanja. Temelj promocije je teorija komunikacije po principu “posaljioca i primaoca” (jedne poruke). Postoje direktna i indirektna promocija.
Kod direktne promocije preduzece uspostavlja direktan kontakt sa musterijom (primer: promoter jedne firme ide od vrata do vrata i predstavlja novi produkt), kod indirektne promocije su izmedju preduzeca i musterije razni “elementi”(primer: reklama na TV gde jedan “navodno konzument” izjasnjava svoj utisak o produktu). Prednost indirektne promocije u kojoj je prenosnik u direktnom odnosu sa preduzecem na jednoj strani, i konzumentom na drugoj strani, je ta sto se filtrira ekonomski aspekt preduzeca i s time se jaca verovanje u tu reklamu kod konzumenta. Promocija zauzima jedno posebno mesto u marketinskom miksu i ona je vezni element izmedju ostalih elemenata marketinga (Proizvod, Cena, Distribucija). Funkcije promocije: Informativna, Aktuelnosna, Navodeca, Potvrdna.
Ciljevi promocije se sastoje od ekonomskih i psiholoskih ciljeva:
Ekonomskim ciljevima pripadaju: ekspanzija obrta i usteda potrosnje,

Psiholoskim ciljevima pripadaju: povecanje poznavanja marke ili preduzeca, poboljsanje imidza preduzeca, povecanje zelje za kupovinom kod klijenta, pozicioniranje preduzeca na trzistu pored konkurencije.
Seminarski rad kao projektni rad cu pokušati da predstavim kroz primer, kako jedna organizacija ili preduzeće pokušava da se izbori na tržištu. Promocija svojih proizvoda je jedan od najbitnijih činilaca da preduzeće zauzme svoj položaj među jakom konkurencijom i stoga ću ovim radom predstaviti promociju jednog preduzeća.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari