Odlomak

1. UVOD
Ovaj rad proučava sistem totalnog kvaliteta prema Armandu Fegenbaumu. Prema njemu kvalitet je ukupna mešavina marketinških, inženjerskih, proizvodnih i servisnih karakteristika proizvoda ili usluge koja će u praksi zadovoljiti očekivanja korisnika.

Ne postoji ni jedna organizacija u kojoj se ne teži za optimalnom proizvodnjom koja realizuje upravo ono što tržište odnosno korisnik traži. Drugim rečima ideal je minimalno potrebno ulaganje sa maksimalno potrebnim kvalitetom proizvoda ili usluge koji nadmašuju sve konkurente i postižu apsolutno najveći mogući profit.

Prvi deo rada govori o Armandu Fegenbaumu, jer je on označio priznanje kvaliteta u svetskom području nauke. One je dao doprinos razvoju kvaliteta u svetskim okvirima i razmerama. U drugom delu se govori o Fegenbaumovim radovima i nivoima kvaliteta. I na kraju o njegovim radovima koji su priznati u svetu.

Predmet istraživanja ovog seminarskog jeste koncept kvaliteta prema Armandu Fegenbaumu. Opšti cilj pisanja seminarskog rada na temu je ispunjavanje studentske obaveze i dužnosti u skladu sa planom i programom nastavnog predmeta. Operativni cilj ovog rada jeste da se prouče svi aspekti kvaliteta i usvoje predstavljene informacije.

2. ARMAND FEGENBAUM

Armand Fegenbaum rođen 1922. godine je treći član trolista tzv. ”Ranih Amerikanaca” čiji rad je definitivno označio proboj kvaliteta u zasebno, svetski opšte priznato područje nauke.

On je među najpriznatijim američkim guruima kvaliteta koji je doprineo razvoju kvaliteta ne samo u Americi nego i u celom svetu. ASQ – The American Society for Quality dodeljuje medalju sa njegovim imenom koju dobijaju istaknuti mladi stručnjaci iz područja kvaliteta.

On je svoju karijeru započeo u General Electricu gde je vrlo brzo postao jedan od vodećih ljudi u području kontrole kvaliteta. Posle II svetskog rata unapređen je u odgovornog inženjera za pouzdanost na projektu prvog američkog mlaznog aviona. Svoja iskustva izrada integrisao je u knizi ”Quality Control: Principles, Practice and Administration” (Kontrola kvaliteta: principi, praksa i administracija) koja se pojavila 1951. godine kao proširena doktorska disertacija na čuvenom Massachusetts Institute of Technology i koja mu je omogućila da se pridruži ekipi američkih eksperta u Japanu.

Uz niz putovanja i predavanja posle II svetskog rata Armand objavljuje i stručne i naučne radove u kojima prvi uvodi neke pojmove i definicije na kojima se danas zasniva celokupna filozofija kvaliteta.

Na primer, 1956. godine je u Harvard Business Review objasnio pojam totalne ili potpune kontrole kvaliteta ( ”Total Quality Control” ili TQC), a klasičan naučni rad koji je zaokružio službenu definiciju TQC objavio je 1961. godine. U istoj reviji Armand je 1956. godine uveo i opisao značenje ”Total Quality Costs” (totalni ili potpuni troškovi kvaliteta) a u 40. izdanju svoje knjige ”Total Quality Control” daje definiciju i koncept totalnog ili potpunog upravljanja kvalitetom (Total Quality Management).

Zahvaljujući izvanrednim dostignućima u radu, Armand Fegenbaum se probija 1958. godine na mesto direktora kompletne proizvodnje i kontrole kvaliteta u koncernu General Electric gde ostaje sve do 1968. godine.

Najviše je poznat po terminu kontrola totalnog kvaliteta, a njegovo učenje se zasniva na integraciji sistema da bi se kvalitet kontrolisao na efikasan i ekonomičan način i da bi se postiglo potpuno zadovoljenje zahteva kupaca. Takođe je poznat po industrijskim ciklusima – razvoj proizvoda od idejnog rešenja do osvajanja tržišta.

1968. godine Armand Fegenbaum osniva, zajedno sa svojim bratom Donaldom Fegenbaumom, kompaniju ”GSC” (”General Systems Company”) Pittsfieldu (savezna država Massachusetts u SAD). GSC je u proteklom periodu razvila široku aktivnost i svim područjima upravljanja velikim sistemima (sa glavnom orijentacijom na vrhovnu upravu kompanije) širom Amerike, Australije, Evrope i Azije. Osim upravljanja sa GSC, Armand Fegenbaum je angažovan i u nizu organizacija koje se na bilo koji način bave kvalitetom, kako u SAD, tako i van njih.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari