Postupci zavarivanja- podvodno zavarivanje
Objavio cobri999 09. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Mašinstvo
Objavio studenti.rs 06. septembar 2018. Prijavi dokument
Za vrijeme rada motora dolazi do sagorijevanja radne smjese,pri cemu se razvija toplota i vrsi pritisak na celo klipa i tako se ona pretvara u mehanicki rad.
Nastala toplota se djelimično prenosi na zidove cilindra,cilindarsku glavu,ventile,klipove i druge djelove.
U prostoru za sagorjevanje temperatura može dostići vrjednost 2000˚ C – 2500˚ C, na izduvnom ventilu oko 700˚ C – 900˚ C, na usisnom oko 550˚ C .
Uloga hlađenja je značajna i sa aspekta boljeg punjenja cilindra radnom smješom kod benzinskih motora,odnosno vazduhom kod dizel motora.
Zadatak sistema za hlađenje je da odvede suvišnu toplotu,što je i neophodno za normalan rad motora.
Unutrašnjost cilindra prilikom izgaranja smješe goriva i zraka razvije temperaturu od oko 2200˚ C,jasno je da bi se bez nekog sistema hlađenja,motor ubrzo počeo raspadati, a njegovi djelovi deformisati ili čak topiti.
Kako se samo stjenka cilindra ne smije zagrijavati na više od 260˚ C, kada nastupi raspadanje ulja i drastično pada njegova sposobnost podmazivanja,stvorenu je toplotu potrebno nekako odvesti.
Zato za odvođenje toplote u većini današnjih automobilskih motora brine rashladna tečnost.
Objavio cobri999 09. septembar 2024.
Objavio Martin23 30. avgust 2024.
Objavio cobri999 30. jul 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.