Specialni poslovi u trgovinskim preduzećima
UVOD.
Trgovinska razmjena je kako kroz historiju, tako i danas, uvijek proizilazila iz težnje čovjeka da u svim stadijumima društvenog razvoja poboljša svoj način života i životni standard uopšte. Tako je postala neophodna u svim društvima bez obzira da li je motiv te razmjene ostvarenje profita, ili su u pitanju neki širi društveni interesi. Jasno je da u takvoj razmjeni različite zemlje u zavisnosti od dostignutog stepena privrednog razvoja imaju svoje posebene i različite interese. Danas ne postoji nacionalna privreda kojoj se ne dovodi do veće, ali i specijaliziranije, proizvodnje dobara među zemljama, a samim tim i specijaliziranije robne razmjene.
Značaj i uloga vanjske trgovine rezlikuje se od zemlje do zemlje jer zavise o stepenu razvijenosti tog gospodarstva, strukturi, veličini tržišta, privrednih kretanja u svijetu i o ekonomskoj polotici određene zemlje. Inostrane direktne investicije posmatrane kao splet kapitala, tehnologije te proizvodnih, upravljačkih i marketinških znanja i vještina trebale bi pozitivno uticati na porast konkurentnosti privreda zemalja primateljica. Rast konkurentnosti nacionalnog gospodarstva utiče na rast vanjske trgovine, osobito izvoza i porast udjela robe, određene zemlje u međunarodnoj robnoj razmjeni. Uz to, cilj je svake zemlje, ne samo rast izvoza i vanjske trgovine, nego i promjena strukture robne razmjene u pravcu većeg izvoznog udjela složenijih proizvoda, odnosno proizvoda s više dodane vrijednosti.
Razmjena roba i usluga u savremenim uslovima po svojoj strukturi postaje sve složenija, tako da se uz klasičan oblik sve više pojavljuju i različiti oblici međunarodnog zanimanja za širu saradnju poslovnih partnera iz različitih zemalja radi boljeg pozicioniranja na postojećem tržištu i radi osvajanja novih tržišta. Ovi modeli trgovinskih poslova se međusobno bitno razlikuju u pogledu načina plaćanja, kretanja roba i usluga, kao i drugim aspektima.
Predmet istraživanja ovog rada predstavljaju specijalni poslovi trgovinskih preduzeća koja se realizuju u vidu tranzitnog prometa robe tj. tranzitna trgovina.
Specijalni poslovi su poslovi nabavke i prodaje robe koji se obavljaju uz pomoć posrednika u
prometu. Posrednik je trgovinsko preduzede na veliko koji je registrovan da ove poslove obavlja u svoje ime a za tuđ račun ili u svoje ime a za zajednički račun.
Više u Ekonomija
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Statistika – Korelacija
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Regresiona analiza
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Više u Skripte
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Python plan učenja
- VI
- Visoka škola 'CEPS-Centar za poslovne studije' u Kiseljaku · Sarajevo
- 5 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica
Više u Trgovina
Carina
- Kontrola bezbednosti
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Saobraćajni fakultet · Beograd
- 27 stranica
Pojam razvoj i značaj preduzetništva
- Preduzetnistvo
- Visoka škola primenjenih strukovnih studija u Vranju · Vranje
- 17 stranica
Uvoz robe
- spoljnotrgovinsko poslovanje
- Visoka škola primenjenih strukovnih studija u Vranju · Vranje
- 19 stranica