Turističke vrijednosti Pekinga
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Maturski Radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 04. jun 2020. Prijavi dokument
Čovek u ulozi vozača opaža složenu stvarnost u saobarćajnim okolnostima koje uslovljavaju najviše nivoe svih psihofizičkih i emocinalnih angažovanja. Upravljanje vozilom u uslovima intezivnog saobraćaja u kojem dominira brzina i snaga vozila naročito uslovljava snažno emocionalno doživljavanje i reagovanje koje ima povratne refleksije (uticaj) na efikasnost reagovanja, na sopstvenu bezbednost u vožnji i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Prema podacima, ljudski faktor je jedini uzrok nezgode u 57% slučajeva saobraćajnih nezgoda, a zajedno sa drugim faktorima je prisutan u preko 90% nezgoda. Može se tvrditi da gotovo nema saobraćajne nezgode gde ljudski faktor nije našao svoje mesto. Sa druge strane, prema istom izvoru, mehanički faktor (voziIo) bio je jedini uzrok saobraćajnog traumatizma u 2.4%, a faktor
okoline (put) bio je izolovan uzročnik u 4,7% saobraćajnih nezgoda.
Postavlja se pitanje zašto čovek pravi toliko grešaka u vožnji. U toku vožnje, čovek mora da se osloni na tri nepostojane mentalne funkcije: percepciju, pažnju i pamćenje . U toku vožnje vozači dobijaju pravu “oluju” informacija. Najveći deo njih predstavljaju vizuelni inputi: sam put, druga vozila, pešaci, saobraćajni znakovi, pejzaž i sl. Šta više, vozač može da procesuira i informacije iz drugih izvora, kao što je auditivni input (slušanje radija, razgovor mobilnim telefonom, razgovor sa putnikom u vozilu) ili interni input (prisećanje željenog pravca kretanja ili planiranje događaja koji nisu u vezi sa vožnjom).
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Objavio vesna2412 24. april 2024.
Objavio vesna2412 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.