Odlomak

Strategija preduzeća za proizvodnju i distribuciju mlijeka za period 2013-2015

U V O D

Kroz ovaj rad želimo da predstavimo strategiju preduzeća „Milch-company“d.o.o. koje se bavi otkupom, preradom i distribucijom mlijeka i prerađevina od mlijeka na području Republike Srpske. Ova strategija je projekat izrađen od strane studenata Ekonomskog fakulteta u Banja Luci, sa osnovnim ciljem da studenti iskoriste teorijska znanja naučena na predmetu Strategijski menadžment. Preduzeće za koje se izrađuje strategija je fiktivno.
Prvi korak pri izradi strategije je PESTEL analiza na osnovu koje ćemo utvrditi koji  to faktori iz makro okruženja utiču na poslovanje naše organizacije i realizaciju njenih ciljeva. Ako postoje određene nepravilnosti u djelovanju makro okruženja to će se negativno odraziti i na poslovni rezultat kompanije. Nakon izvršene PESTEL analize utvrdićemo koji su to ključni faktori promjena, odnosno koji faktori iz vanjskog okruženja će imati uticaja na ostvarenje naše strategije. Analizom industrije i sektora u kojem se nalazi naša kompanija identifikovaćemo moć koju imaju, kupci, dobavljači, supstituti i konkurencija na naše poslovanje. A nakon analize Porterovih pet sila utvrdićemo u kojoj fazi životnog ciklusa se nalazi mliječni sektor, uopšte. Prilikom analize konkurencije i tržišta biće neophodno da izvršimo segmentaciju tržišta te da utvrdimo koje su to naše strategijske grupe i da odredimo strategiju potrošača.
. Nakon SWOT analize bićemo u stanju da utvrdimo koje su to naše strategijske kompetencije te da kreiramo lanac vrijednosti za naše preduzeće. U okviru komparativnih vrijednosti definisaćemo viziju, misiju, vrijednosti, kao i strateške i operativne ciljeve. Strategija razvoja koju ćemo definisati, direktno je zavisna od analize internog i eksternog okruženja. Cilj strategije je da prikaže pravce kojima će se firma kretati u periodu 2013-2015 godine, kao i načine za realizaciju postavljenih ciljeva.
Na samom kraju plana strategije izvršićemo implementaciju ciljeva i utvrdićemo periode kontrole postignutih rezultata strategije.

1. Istorija preduzeća

Preduzeće „Milch-company“ d.o.o. osnovano je 2000god. sa sjedištem u Banja Luci i sa namjerom otkupa, prerade i distribucije mlijeka i prerađevina od mlijeka na području Republike Srpske. Iz navedenog se zaključuje da je osnovna djelatnost preduzeća prerada mlijeka i proizvodnja mliječnih prerađevina uz korišćenje najsavremenijih tehnologija proizvodnje. U početku osnivanja otkup mlijeka je vršen od par stotina farmera tako da je dnevna količina otkupljenog mlijeka iznosila preko 6000 litara. 2006.godine odlučili smo da proširimo asortiman naših proizvoda, te smo počeli sa proizvodnjom jogurta i pavlake. Zbog proširenja proizvodnog programa, povećao se i broj kooperanata od kojih je preduzeće otkupljivalo mlijeko, tako da je taj broj porastao na 1000 otkupljivača, a dnevno je otkupljivano oko 10 000 litara mlijeka. Proizvodnja je počela sa 25 zaposlenih radnika, a posle proširenja proizvodnog programa taj se broj povećao na 70. Ovakvom politikom poslovanja distribucija mlijeka je proširena na tržište cijele Republike Srpske.
Sa proširenjem broja potrošača i velikom potražnjom za proizvodima našeg preduzeća, 2010.godine smo odlučili da razvijemo sopstveni brend. Izuzetan kvalitet sirovog mlijeka obezbijedio je ogromno povjerenje kod kupaca, pa se preduzeće odlučilo da otpočne sa proizvodnjom sira. Taj novi brend, nazvan „Tirisimo“, do 2012.godine je omogućio preduzeću da izađe na tržište cijele Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske . Međutim, ulaskom Hrvatske u Evropsku uniju došlo je do eliminacije naših proizvoda sa njihovog tržišta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari