Odlomak

Uvod u strategijski menadžment


Menadžment je nauka i veština procesa upravljanja i rukovođenja radnom organ. ali i kreativna praksa i poslovna filozofija u stvaranju profita. Menadžment je poslovna filozofija i preduzetnička strategija privređivanja… Menadžment komponuje čak 23 naučne discipline: ekonomija, tehnika, tehnologija, pravo, kadrologija, psihologija, organizacija, informatika, komunikologija, etika, edukologija, estetika, ekologija, sociologija, geografija, demografija medicina rada, matemati, logistika i strategija plani. Menadžment je…sinteza znanja koja obuhvataju:

  • primenjenu mikroekonomiju,
  • preduzetničku poslovnu ekonomiju,
  • menadžersku ekonomiku upravljanja,
  • poslovnu logistiku, i
  • poslovnu etiku.

Menadžerski tim na čelu sa kreativnim menadžerom čija se prepoznatljivost ogleda kroz: čestitost, genijalnost, talenat za vođenje, stvaralački duh, sposobnost učinka, moralnu odgovornost, integritet kara-ktera, hrabrost, viziju razvoja, motivaciju, usavršavanje, vođenje, poštovanje, razumevanje, angažovanje, koordi-nisanje, promociju, koncepcijske istraživačke, prognosti-čke i analitičke sposobnosti, konstruktivnu agresivnost, energičnost, aktivan stav prema životu i radu, inicijati-vnost promene, kreativnost i profesionalnost.
‘’Idealni menadžer’’ je: Integrator modernih kadrovskih potencijala i radnih procesa, preduzetnik i proizvođač uspešnih rezultata, izvrstan gospodar i upravnik, sistematični inicijator ideja, akcija i promena, kreativni vizionar i planer, komunikativni koordinator, konstruktivni tehnolog organizacije i inovacija, nenametljivi prenositelj poslova i odgovornosti na saradnike, participativni animator, strateg kroz konstituisano obrazovanje i kulturni sagovornik i prijatelj,
ili 7K: konstruktivan, karakteran, kreativan, komunikativan, kooperativan, kulturan i kuražan, koji sa svojim polidisciplinarnim znanjem ( iz 23 naučne oblasti ) kreira preduzetničku strategiju i formuliše integralnu razvojnu viziju.
…Dolazimo do etičkog menadžmenta koji raspoznaje materijalne i nematerijalne potencijale, gde kultura i etika postaju faktor efikasnosti i gde etičko rukovođenje, preko humanih učinaka, prerasta u humanistički menadžment.
…Menadžeru su potrebni alati veština kao što su stil rukovođenja, motivisanje saradnika, način donošenja odluka, upravljanje promenama, neposredno komuniciranje sa saradnicima.
U ovom kontekstu, integracija (koordinacija), preduzetništvo (rizik), upravljanje (odlučivanje) i proizvođenje (poslovođenje) jesu strukturne komponente modernog menadžmenta sa biznis liderom (idealnim menadžerom) na čelu korporacije,
Iz čega proizilazi relativno širok delokrug strategije menadžera na poslovnim zadacima:

  • kreiranje filozofije i strategije razvoja i poslovanja
  • planiraje programa razvoja, organizacije, tehnologije i proizvodnje
  • programiranje razvojnih, proizvodnih i uslužnih delatnosti,
  • organizovanje timova procesa i funkcija preduzeća,
  • raspoređivanje kadrova na poslove i radne zadatke,
  • usmeravanje kadrova i prioriteta procesa,
  • motivisanje kadrova i stilova rukovođenja,
  • stimulisanje proizvodnosti i ekonomičnosti,
  • obrazovanje kadrova i svih zaposlenih za vođenje i rad,
  • komuniciranje s timovima, oraganizacionim delovima, pojedincima i partnerima,
  • koordinacija kadrova i procesa rada,
  • odlučivanje o bitnim procesima u preduzeću,
  • ugovaranje poslova,
  • delegiranje poslova sardnicima,
  • istraživanje marketinga, uslova proizvodnje, ponašanja,
  • upravljanje finansijama, drugim potencijalima, radnim vremenom,
  • regulisanje odnosa i saradnje,
  • informisanje zaposlenih i javnosti o rezultaima, stanju,
  • vođenje i ocenjivanje saradnika, dodeljivanje priznanja,
  • kontrolisanje ostvarivanja poslova, ciljeva, zadataka,
  • inoviranje organizacije, odnosa, procesa, i dr……..

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari